onsdag 16 november 2011

Vagga

Har länge varit ute efter en vagga i shabby chicstil, men inte hittat nån som riktigt fallit mig i smaken... Förrän nu! Å det var ju ingen mindre än min vän Maria som skulle sälja sin :-)) Så tur hade jag som var jä-igt snabb där!
Visst är den väl så himla himla fin?? Jag skulle kunna ha den bara som prydnad, även om jag inte skulle ha barn =)) Men nu är det tänkt att vi ska ha den nere och så har vi barnsängen uppe.. Tror jag..

Jag håller på och köper grejer till höger och vänster till det lilla barnrummet nu. Det är ju inte det lättaste när vi har snedtak överallt och knappt får plats med en möbel.. Så när jag hittar nåt bra som får plats så måste jag slå till, direkt! I helgen ska jag åka till Bollnäs och köpa en sekretär i shabby chicstil och när lönen kommer så ska jag till Norrsundet till Emilia och hämta en hylla av nåt slag och lite annat smått och gott... Kul och dona lite :-))

Är nu i vecka 25 och det är ständigt full fart där inne... Han verkar aldrig sova, inte långa stunder iallafall.
Enligt min Liberoapp så gick jag in i vecka 25 igår (tisdag), men enligt babykollen på facebook så gör jag det imorgon (torsdag)... Så jag går efter Liberoappen :-)) Det känns mest pålitligt! Jag ska på MVC på någon koll nästa torsdag, så får se vad de säger där.

Idag ( eller igår blir det ju eftersom kl är halvfem på morgonen) så sov jag till kl fyra, det är rekord! Jag vaknade först vid elva av att Torsten levde rövare i rummet, så gick upp och kissade och släppte ut honom. Sedan vid två vaknade jag av Tiger hörde att Torsten skulle in igen och då springer han runt och gnäller inne, så då gick jag upp och kissade och släppte IN Torsten :-)) Då gick jag upp och la mig igen men trodde inte jag skulle somna, så blev helt paff när jag vaknade och det var mörkt ute... Kul att lägga sig när det är mörkt och kliva upp när det är mörkt!!!
Iallafall så hann jag bara ge katterna mat så hörde jag hur det började rinna vatten i badrummet, då var det vattenberedaren som det rann ifrån, i full fart! Så grannen kom över över och hjälpte mig att stänga av vattnet. Jag hoppas verkligen vi får en ny beredare imorgon, inte okej att vara utan vatten. Man blir ju helt hjälplös.

Idag när jag vaknat ska jag kanske åka ner till Söderhamn till syrran på ljusparty. Vore ju skönt att göra nåt annat än att jobba, gå ut och gå, sova, gå ut och gå, sitta i soffan och sen gå ut och gå innan jag ska jobba igen :-)) Så om jag orkar åker jag ner en sväng. Sedan jobbar jag sista natten och är ledig hela helgen, himla skönt! För efter helgen så jobbar jag minst nio dagar i sträck, kan bli längre om hon den andra som jobbar natt blir fortsatt sjukskriven. Men mer lön till jul skadar ju inte :-))

Nä, nu svamlar jag om så ointressanta grejer så lika bra att ge upp :-)) Konstigt att jag kan vara trött när jag sovit så länge... Men jag är ju visserligen alltid trött :-)

Kram och sov gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar