måndag 7 november 2011

Tjo hej!!

Imorse åkte jag glad i hågen hem och trodde jag hade en veckas ledighet framför mig, men så blev inte fallet.
Vaknade kl två av att Fredrik kom upp och satte sig i sängen. När han såg att jag vaknat kom han med den glada nyheten,.. Du ska jobba inatt.. Visst, tänkte ju jag såklart! Som att han skulle veta det och inte jag..
Kollade telefon och ingen från jobbet hade ringt.
Men de hade tydligen ringt direkt till Fredrik och sagt till honom att det behövdes personal inatt... Och att han då skulle säga till mig när jag vaknade..
Ja, så nu sitter jag här igen.. Tog även åt mig torsdag och fredag ifall det behövdes hela veckan. Extrapengar är aldrig fel inför julen.

Idag har vi varit i Iggesund nästan hela dagen/kvällen. Fikade med Hans först, när Tina kom hem blev det middag och efter middag måste man dricka kaffe och fika igen :-))
Tycker det är lite drygt att man hela tiden måste tänka på hur mycket kaffe man dricker. Ibland blir det inte nån kopp på en dag och ibland kan det bli fyra, vilket inte händer ofta. Eftersom Fredrik, hans syster och deras mamma alla hade kolik som liten så är det lika bra att passa sig för för mycket koffein..

Nu känner jag iallafall bäbisen ibland, inte nå överdrivet mycket, så det är extra roligt när det händer. Lite små sparkar känner jag varje dag, men jag vill känna MYCKET! När han tumlar runt där inne :-)

Nä, nu ska jag ringa Angela och sen städa lite.
Sov så gott!!

11 kommentarer:

  1. Halkade in på din blogg och fick se att ni oxå ska ha barn :-) Roligt att vi är flera som ska ha barn här i Saltvik. Vi har bf 4 mars. Lycka till:-)

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad kul! Vart i Saltvik bor ni?

    SvaraRadera
  3. Vet inte om min kommentar kom fram. Bor i sista röda huset på höger sida vid båthamnen. Vi kanske springer på varandra på förlossningen då :-P Har du mått bra så här långt?

    SvaraRadera
  4. Jag misstänkte att det var "ni" :-)) Fredrik vet vem din pojkvän är så han har sagt att ni ska ha barn, men han visste inte när.. Ja, vi kanske gör det :-) Är det ditt första? Jag har mått bra, lite små skavanker men inget att klaga på... Än! :-) Själv då?

    SvaraRadera
  5. Okej :-) Nä det är mitt andra barn. Har en dotter på 2 år sen ett tidigare förhållande:-) Jag har mått sådär..åkte på gallsten i början av graviditeten..så det blev op. Var orolig att barnet inte skulle överleva..men det gjorde h*n:-) Annars har jag mått bra... lite fogbesvär å mkt kissande..men ska inte klaga..sånt som hör till ;-) Är du nervös för förlossningen?

    God jul!

    SvaraRadera
  6. Men usch vad jobbigt med op och allt när man är gravid.. Tur att det gick bra! Ja, kissandet hör väl till men dock så drygt ändå :-) Än så länge har ju jag klarat mig från allt, men skulle ändå vilja veta skillnaden på sammandragningar, foglossning och förvärkar.. Bara så man vet liksom :-) Jag är supernervös inför förlossningen!! Pratade med min BM om det idag faktiskt, så hon lugnade mig lite och sa även att jag kunde få prata med någon på förlossningen om jag ville. Så det kändes skönt :-) Du som varit med om det förut, är du nervös? Hur gammal är du? :-)

    God Jul!

    SvaraRadera
  7. Ja d är drygt att sömnen blir rubbad pga kisseriet. Åhh lyllos som sluppit foglossning. Jag har jättebesvär om jag suttit ett längre tag eller då jag ska vända på mig.. då hugger å spänner. Usch,jobbigt å vara nervös men du får tänka att du har erfarna människor omkring dig som gör sitt bästa för att du ska slippa få ont. Jag rek EDA.. jag tog det å jag hamnade från helvetet till himlen då d gällde värkarna. Men faktiskt är jag oxå nervös. Min förra förlossning var ingen dröm precis. Höll på i 17,5 timmar,blev igångsatt för att jag öppnade mig för sakta,miste 2 liter blod å tuppade av:-( Hoppas på bättre tur nu :-D Jag är 25 år. Roligt att vi ska typ samtidigt:-)

    SvaraRadera
  8. Oj, över 17 timmar lät inge roligt!! Men det bådar ju gott att du gör om det, så fort också... Det betyder att det var värt det :-) Men hoppas att det går bättre denna gång iallafall. Jag ska ta all smärtlindring man kan få, men jag är ju lite rädd för epiduralen, de sägs ju att den är sååå stor... Fast det struntar man kanske i då.. Jag vet ju inte ens vad foglossning och sånt är, men det låter inge roligt, stackare! Jag får vara glad så länge jag är utan alla dessa krämpor iallafall.
    Du kan väl "adda" mig på facebook om du vill, jag vet inte ens vad du heter :-)

    SvaraRadera
  9. Ja,vi får hoppas det går fortare denna gång =) Jag var oxå livrädd för EDA:n,men just då bara sket jag i allting. Jag tog det jag kunde få. Foglossning får man lixom ont där blygdbenet börjar å det värker då du går eller har legat/suttit stilla för länge. Men skönt att du sluppit alla krämpor :D

    Jag har inte Facebook,tog bort den i våras då jag blev beroende av det haha:p Men jag heter iaf Jonna.

    Vad hurtig du såg ut i förmiddags då du var ute och gick,önska jag oxå hade ork att röra på mig:)

    Jag har en blogg,men den har namn å lösen.. så du kan ju maila till mig så får du det. Men du får inte ge ut det till nån alls :) Jag låter bara dom närmaste läsa den.

    Jonna.Hamberg@gmail.com

    SvaraRadera
  10. Aha, det är det som är foglossning alltså... Har ju tio veckor kvar så man ska väl inte ropa Hej ännu, men får vara glad så länge man slipper :-)

    Vem är inte beroende av facebook, haha! Iallafall när man bor här ute på landet! Så det var tufft gjort av dig. Har man fullt upp med en två-åring kanske det är lättare :-)

    Ja, har man hund läre man ut och hurta några ggr om dagen. Nu när det är 8- ute känns det mindre lockande... Men det är bara att klä på sig och gå ut! =) Visste inte att det var dig jag hejade på, här hejar man ju på de flesta fast man inte vet vilka det är :-) Men jag anade det iallafall :-)


    Jag ska inte berätta ditt lösen för någon, ingen fara!
    Jag mailar dig då så du får min mail :-)

    SvaraRadera
  11. Nä,såklart..foglossningen kan ju komma sista veckan den med så,men hoppas du slipper. Ja,men det var fasiken svårt att lämna fejjan ;) Man höll ju sig uppdaterad om vad som sker runt omkring än då man hade kontot där.

    Jo,det var jag som hejade..hade varit å hämtat min lilltjej på dagis=) Jag känner knappt nån jag heller här i Saltvik. Man har lärt känna vissa genom Peter,men inga man liksom umgås med.Ingen av samma kön,tyvärr.

    Har mailat dig mitt lösen osv:)

    SvaraRadera