torsdag 10 november 2011

Girlsnight!

Igår när jag var ledig gjorde jag en väldigt oplanerad hemresa till Söderhamn över dagen. Började med en fika på Waynes med Angela och Noah. Mamma kom oxå förbi och sa hej... Samt gav mig pengar till spjälsängen :-)) Tack för det!! <3 Jag har på riktigt världens finaste och bästa mamma!! :-))

Därefter gjorde vi lite ärenden. Eller, Angela gjorde massa ärenden och jag bara hängde på...
Sen åkte jag hem till Fanny m. familj och hälsade på. Fiskpinnar och stekt potatis blev jag bjuden på också, göttmos! Barnen hade blivit så stora, fast jag tycker inte att det var så himla längesen jag var där ändå.. Några veckor bara.. Men jösses vad de växt, iallafall Elsa. Och som vanligt när jag varit där tänker jag att jag bara ska ha ett barn.. Eller iallafall en väldans massa år mellan dem, haha! Inte en lugn stund!! Men det får hon väl igen när de blir större, då har de mer nytta av varann och det blir inte samma konkurrens hela tiden.
Iallafall,.. så åkte jag hem till systeryster en sväng efter det, prata bäbis (såklart) och hämta shabby chicgrejer jag beställt.
Kvällen avslutades med en tjejkväll hos Angela. Annica och Helena var också där.
Hon bjöd på gofika bestående av te och baguetter med smaskigt pålägg.
Åkte hem vid halvelva och hoppade direkt i säng!

Idag blev det en fika på stan med Bea, Jansson, Johan, Oskar, Hanna m. Eddie och Hannas mamma :-)) Det bara fylldes på under tidens gång. Sen skulle jag hämta spjälsängen... Men eftersom det var den sista och därmed också visningsexemplaret så var den alltså inte nermonterad, vilket gjorde att jag inte fick in den i bilen. Så antingen var jag tvungen att skruva isär den där på plats el vänta tills imorgon och ta den på släpvagn. Det blev det senare alternativet :-)) Betalade den iallafall, så den är MIN! Eller vår såklart :-)

På kvällen kom Bea, Frida och Elin. Torsdagstjejkväll! Vi åt te och mackor, spelade "Med andra ord" (jag & Elin vann, viktigt att tillägga) och tittade på Lyxfällan. Sen åkte de hem och jag gjorde mig klar för att åka och jobba. Vilket jag gör nu :-)

Usch, jag har fått sån himla halsbränna. Har aldrig haft det förut och jag gillar det inte! Men, sånt man får ta, som allt annat :-)
Hade också (fortfarande!!) gärna varit utan dessa hormoner!! Ska man inte vara glad när man är gravid?? Känns som att jag är mer ledsen eller arg.. Eller jag blir ledsen, vilket gör mig arg, haha! Typ! Tar åt mig av minsta lilla...
Jag som alltid sagt att jag inte ska hålla på så, att man läre ta ansvar för hur man beter sig och så, ÄVEN fast man är gravid! Tjii fick jag, lättare sagt än gjort! Det får bli en kort amning så jag blir mig själv.. FORT! :-))

Nä, nu ska jag göra nattkörningen och städa lite.
Kram & Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar