tisdag 29 november 2011

Lussebullar!

Har jag nyss bakat. De blev inte fina men väldans goda! Man tror ju inte att de ska svälla så mycket som de faktiskt gör, vilket resulterar i att de blir som en stor klump bara :-) Aja, huvudsaken de smakar gott!



Idag har jag ränt på stan med Angela och Noah som var på besök. Noah var inte på sitt bästa solskenshumör, men det gick ju bra ändå.. ;-)) Vi tog även en lunch med Hanna och Eddie.

När jag kom hem tog jag en promenad i regnet och sen satt jag och hade så jä-la tråkigt! Var ju hemma hela dagen igår och donade och två kvällar på rad hemma i min ensamhet är inte min starka sida..
Så vid halvsju åkte jag till Iggesund och hämtade Fredriks Mammas bakassistent så att jag kunde baka. Blev kvar där och kvällsfikade med Tina i nån timme. Så därför var klockan efter tio när jag började mitt bullbak :-)
Nu är jag trött! Har precis lagt mig i renbäddad säng med Tage som sällskap.

Jag är ledig tills på torsdag, sen jobbar jag fyra nätter. Alltså hela helgen... På tre veckor går jag och Fredrik och lägger oss med varann EN natt... Och det var i lördags.. Jag kommer ju hem på morgonen och sover med honom då, men han är inte den trevligaste att ha att göra med på morgonkvisten.. Så det gills inte :-)
Men snart är det jul och då är vi lediga!

Idag gick jag in i v 27 och är nu i sjunde månaden. Bäbisen är vaken ganska mycket och sparkar och donar för fullt. Han lär ju ha fullt sjå med att fatta när han ska sova och inte stackarn. Ena natten är jag vaken och nästa sover jag :-))

Annars tycker jag det händer alldeles för mycket meck runt omkring mig.. Som liksom gör att jag inte riktigt kan må bra.. Som jag kanske skulle vilja och borde göra nu...
Det blir för mycket att tänka på och jag tycker att det är annat jag borde ha i mina tankar nu än massa strul..
När ena grejen har lagt sig så kommer det direkt en ny grej som jag måste älta i.. Nä, usch!
Hormoner och meck är ingen bra kombo!!

En sak har jag lärt mig iallafall!!
Om man inte har förväntningar på något/någon så behöver man heller inte bli besviken!
Så jag ska helt enkelt försöka sluta förvänta mig saker! :-))

Godnatt mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar