måndag 21 november 2011

Min helg..

I fredags kom jag hem från jobbet ca åtta på morgonen, det var tio grader, hade inget vatten och Torsten hade åter igen bajsat inne så det luktade skunk i hela huset. Han gör det i protest när han är ensam på nätterna.. Dryg! Iallafall så kunde jag knappast lägga mig, så tog på mig en massa, gjorde en brasa och la mig på soffan uppe med datorn. Kort därefter kom rörmokaren och installerade nya vattenberedaren och satte igång värmen igen, som grannen tydligen slagit av utan att veta det.... Så när han åkt gjorde jag mig i ordning för att åka in till stan för en fika med Hanna och Eddie. Inget sova den dagen!Tar ju några timmar för värmen att komma igång.
Jag kom hem samtidigt som Fredrik kom hem från Gävle, så då blev det mat, idol och Armageddon innan vi stupade i säng.

På lördagen var vi till Krille och Gittan, tog med oss lite "förlovningsfika" i form av en schwarzwaldtårta :-)) Sedan åkte vi till Iggesund och åt tacos hos svärföräldrarna. Hem en sväng sen och sedan på bio, Breaking Dawn. Jag tyckte den var bra, men hade lite högre förväntningar ändå på den... Den var inte lika bra som de andra.. Lite segare. Men slutet var ju så att man väntar med spänning på sista :-) Drygt att vänta ett år bara.. Igen!
Ja, som sagt så förlovade vi oss i lördags. Vi bestämde först att vi skulle göra det 11-11-11, som alla andra :-) Men mest för att vi skulle komma på ett "bra datum" i november, så det var ju passande liksom. Men när vi beställde ringarna så skulle de inte skickas förrän den 10/11 och då skulle vi ju inte hinna.. Så då blev det den 19:de istället, på vår ett och ett halvårsdag. En lördag då vi båda var lediga dessutom, så det blev ju bra :-)
Ringarna, som är i Titan och Fredriks är i nånting annat konstigt :-) Fina iallafall och vi är nöjda.

Igår var vi var bara hemma, var till grannen en sväng på kaffe och lussekatt bara. Så det har varit en lugn och bra helg som har spenderats med min kärlek.
Nu har han åkt till till Gävle och jobbat och jag har fyra jobbnätter framför mig. Sedan jobb hela helgen, dagtid.. Slutar tre på söndag, så då kan vi gå på julskyltningen iallafall, mysigt de tycker jag :-) Och så ska det ju pyntas lite då.. Å jag vill baka en massa också! Lussekatter måste jag baka, snarast!
Längtar till julen, tycker det är så mysigt. Det får gärna komma lite snö också.. Men inte så mycket innan Fredrik kommit hem :-))
Sedan efter julen så ska Syster ha barn och sen ska vi ha barn... Ungefär så känns det :-) Det är ganska snart.. Själva förlossningsdagen hoppar jag gärna över, men sen så.. Jag är fruktansvärt rädd för förlossningen, vill inte ens tänka på det.. Uscha!! Smärta!! Men jag vill ha min bäbis, helst nu :-)) Jaja, ut ska den och inte mycket att göra åt det.. Men jag blir inte mindre rädd för det!

Idag tog jag en tretimmars fika med Bea och nu ska jag lägga mig i soffan och vila lite innan jobbet.
Trevlig kväll! Pöss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar