söndag 27 november 2011

1:a advent




Vad mysigt det var att vakna till en massa snö idag, på 1:a advent och allt. Nog för att den kommer att försvinna, men julstämmningen höjdes en aning iallafall.


På väg in till stan.

Sov läääänge idag, som jag tänkt. Runt halvtolv vaknade vi. Jag tog en promenad innan vi åt frukost tillsammans, som man bara måste när det är första advent :-))
Sedan åkte vi in till julskyltningen, gick och kikade en snabbis bara. Vi båda blev så blöta om fötterna så det blev snabbt en kaffe på 24:a istället, med Frida.
Var sen till Krille och Gittan och adventsfikade lite där, Simone och Fredrik kom oxå.
Mjuk pepparkaka, hur gott är inte det?!? :-))

När vi kom hem blev det mat, lite pyssel och massa mys! Vi hinner ju knappt ses när vi båda jobbar så mycket. Efter mitt jobb igår och idag, tills jag åkte och jobbade vid halvelva... Det är inte mycket tid på två veckor!

Igår var vi iallafall till mamma och åt mat. Malin och Robert oxå. Det var jättemysigt som vanligt och det händer alldeles för sällan... En gång i veckan hade ju varit perfekt ;-))
Fick två fina blommor av mamma i förlovningspresent :-)
Jag och Malin var tvungen att ta kort på magarna, som är lika stora fast det skiljer fyra veckor.






Jag tror att hon har en liten pojk i sin oxå... Men vi får väl se om två månader ;-))

Ja, nu jobbar jag alltså natt igen då. Först skulle jag jobba em, som är mitt pass egentligen denna söndag, sedan bytte vi så jag skulle jobba fm men det slutade med att jag fick jobba natt.. Man kan liksom aldrig veta här :-)
Imorgon och på tisdag är jag iallafall ledig, kanske onsdag oxå om jag har tur! Sedan jobbar jag hela helgen igen.

Nu ska jag läsa om den kommande stormen i aftonbladet.. Spännande :-)
Kram och natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar