tisdag 31 maj 2011

Allt möjligt...

Ja, nu var det några dagar sedan jag bloggade... Så vad har hänt...
I fredags var det regn och ruskväder, så jag och fredrik var hemma och kollade på film och bara mös på dagen. Kl tre började jag jobba.
På lördagen jobbade jag till fem, hem snabbt och duschade och sen hem till Bea och Maths en sväng innan vi gick vidare ner till Hogges för en bit mat och lite dryck. Det var jag, Fredrik, Bea, Maths, Elin och Frida. Jansson, Jennifer och även Åsa kom och satt med oss ett tag. Efter nån timme där drog vi tjejer hem till Bea och drack lite där hemma och lyssnade på bra musik innan vi gick ner till Hogges igen. Då var det packat med folk där. Hade en riktigt roligt kväll och Hogges kommer nog bli en succe i sommar :-) Kul med nåt nytt!
På söndagen mådde jag INTE bra alls, usch å fy! Men vi kom efter många om och men iväg till Söderhamn på familje/morsdagsmiddagen som vi skulle på. Såå himla mysigt att träffa min fina fina familj, helt klart den bästa! Allihopa!!! ;-) Och även jag fick fina presenter, men inte för att jag är mamma (det gäller tydligen inte för mattar) utan för att jag tagit examen. Fick ett armband och ett halsband från snö och en jättefin prydnadshylla... Nöjd blev jag!
Sedan åkte vi även förbi Iggesund och Fredriks föräldrar på vägen upp igen för lite fika där innan jag åkte och jobbade halvsju.


Jag har min man hemma denna vecka pga diverse olika anledningar, känns bra med lite kvalitetstid och lite vardag tillsammans. Så vi är båda lediga tills på lördag, när jag ska jobba nästa gång. På torsdag åker vi med syrran och Robert ut till Roberts stuga och tillbringar en natt där med dom. Ska bli jättemysigt.

Känns lite skumt att vara ledig så länge... Men jag kom på att om jag är ledig nu fyra dar i sträck så tar jag ju igen det på helgerna när jag jobbar. För normalt brukar man ju vara ledig två dagar i veckan, fast det är sällan jag är det.. Så jag har bestämt mig för att njuta och inte stressa upp mig över det :-)

Måste även berätta om Torsten igårkväll :-)
 Jag var ut och ropade på katterna flera ggr under kvällen, men ingen av dom kom. Att Tage inte kommer är inget konstigt, han kommer in några ggr under dagen och äter och vill sedan ut igen, så är det med honom den här årstiden. Men Torsten brukar inte vara långt borta och springer mer än gärna in och ut. Iallafall så kom ingen av dem.. Fredrik hade varit ute och donat med bilen och crossen under kvällen och kom väl in vid nio, sen vid ett la vi oss. Jag lite vemodig eftersom katterna inte kom in... Så när vi lagt oss kom jag på att Torsten kanske var instängd i förrådet, det har nämligen hänt Tage :-) Men näe sa Fredrik, det var han inte... Sen efter ett tag så kommer jag på att Fredriks bagagelucka på bilen stått öppen och Torsten är väldigt nyfiken på bilar. Så då säger jag att han kanske är instängd i bilen, ungefär i samma stund som även han kommer på den tanken. Så han hoppar upp ur sängen och ut och kollar och mycket riktigt... I bilen sitter Torsten i framsätet, där har han varit instängd i ca fyra timmar, stackarn! Även Tage kom in då, så sen kunde jag somna gott :-)

Ja, sen hade jag inte så mycket mer skoj att berätta...
Vi hörs sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar