lördag 7 maj 2011

Examen!!!

Igår samlades vi alla från klassen, några av de bästa lärarna och vår rektor kl elva uppe på Parkhyddan på Köpmanberget. Å himmel va fint det var där!! Jag ska lätt ha sånna väggar och fönster i mitt hus sen :-) Bilder kommer!
Vi började med mingel och fördrink (alkoholfri) och efter ca en halvtimme satte vi oss till bords. Till varmrätt åt jag honungsglacerad lax med senapsdressing och kokt potatis, det var supergott!! Till dessert blev det chokladkaka med hallonkompott och grädde, oxå smaskens såklart =) Som underhållning hade vi en man som spelade piano och en kvinna som sjöng, så det var riktigt fint ordnat och lite sorgligt faktiskt. Lärarna höll fina tal och Simon och Jenny anordnade lite allsång, haha!
Det känns också lite konstigt.... många av de här människorna som man gått i skolan med i två år kommer man aldrig mer att träffa... och med tanke på de ämnen vi läst så har vi delat så mycket med varann... Skratt, tårar, livliga diskussioner och hemska minnen... Men så är det ju, nu ska vi ut i arbetslivet :-)

Efter lunchen åkte jag å Carla ner på 24:a i väntan på hennes tåg, Jansson kom oxå ner så jag satt kvar och surrade med honom när Carla åkte. Sen hem till Fredrik, som hade kommit hem. Han var i fullt sjå med att bygga ihop min nya hundbur som jag fått av honom i födelsedagspresent. En sådan man har i bilen. Det blev jättebra, men jag tror att det är mer uppskattat av mig än av Tiger :-) Tror han känner sig lite... Instängd! Haha! Han är bara ovan så det går säkert bättre snart. Nu är jag inte olaglig längre iallafall :-)
Sedan var vi på Amandas och käkade pizza, var evigheter sen och gått var det!
Efter det vidare till Hanna och Jens för att kolla på huset och pussa lite på Eddie som blivit stora killen... Så jä-la söt!!!
Och till sist hem till familjen Ärlemar, där det bjöds på mat. Vi var redan mätta så jag åt av Simones nybakade morotskaka istället... Kan INTE säga nej till det :-) Vi kom hem strax efter elva och var supertrötta båda två.

Idag vet jag inte vad som händer... Fredrik ligger fortfarande och sover. Jag gick upp kl nio och gick en timme med Tiger och har även ätit frukost... Han ligger efter! Jag ska jobba sen iallafall.
Tänkte på det, alltid när jag kommer till jobbet har jag en massa böcker och arbeten med mig som jag tänker att jag ska göra, men oftast inte gör... Det kommer att kännas konstigt att komma och jobba och inte behöva ha nåt jobbigt hängandes över mig hela tiden... Gäller väl även annars oxå, att man aldrig riktigt kan känna att man kan slappna av för att man har arbeten som ligger och ska göras. Nä, det är så otroligt skönt att vara klar med det här nu och bara få koncentrera sig på att jobba!
Till hösten ska jag å Tina (Fredriks mamma) läsa upp matte tillsammans iallafall, vi bestämde det igår och genast kändes det så mycket bättre när man är två som kan hjälpa varan. Efter det måste jag läsa medicinsk grundkurs, den ska man helst ha när man jobbar inom socialpsykiatrin, så då är det bara å gört! Men matten först.

Nu har min kille vaknat till liv!! Jag ska hoppa in i duschen!
Vi hörs sen!! Ha en härlig solig dag, i will!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar