tisdag 26 juni 2012

Shopping!

Imorse var vi uppe med tuppen, halv sju närmare bestämt.. Då hade Ted sovit färdigt tyckte han. Spelade alltså ingen roll att jag väckte honom halv tolv, han vaknade ändå halv fyra och ville äta och sedan halv sju då. Så idag har jag varit trött eftersom jag inte är van.

Iallafall så kom mamma, Malin och Wille upp, mötte dom på stan. Shoppade och fikade en snabbis. Jag fick mig en kjol, en blus att ha till den, ett par nya leggings av den kortare varianten och en annan "vanlig" tröja. Ted fick ett par nya byxor, två tröjor, en dregglis, tre bitringar, en leksak, blöjor och våtservetter. TACK MAMMA!!! <3Du är alldeles för snäll!!


 Teds nya fina kläder


Sedan åkte vi hem till mig och mamma började med fönstrena och jag fixade tacos. Malin fick roa barnen :-)
Men vilken skillnad det blev, sååå fint!! Hon städade lite mer och ändrade om lite här hemma, hon har inte förändrats med andra ord... Jag fick heta lortgroda och alla möjliga namn som har med slarv och smuts att göra, haha! Hon är rolig min mamma! Hon har faktiskt varit värre, sjukligt pedant.. Nu är hon bara pedant ;-))
Tack för städningen också Mamma, jag har inte ändrat om nånting, jag är jättenöjd! ;-)



 Mamma fixar fönster.

 
Malin och Wille

Fikade massa gotta gjorde vi också innan de åkte hem vid åtta. Då fick jag försöka få min son att somna och efter ca två timmar lyckades jag :-) Han har väldigt svårt att komma till ro ibland fast han är supertrött. Får se hur länge han sover nu, efter att ha haft en "vakenkväll".

 
Morotskaka, chokladbollar och jordgubbar med glass :-)

Imorgon ska jag till stan och byta ett par byxor åt mamsen och då även passa på att träffa Bea. Jansson kommer kanske och joinar oss också om han hinner.

Som jag längtar till flytten nu, det är helt otroligt!! Fast vi inte har nånstans att bo än :-) Men just att bo i stan ska bli så himla skönt!
Tur att mamma var här idag och gjorde så att sista tiden blir lättare.. Själv har jag ingen lust med nån storstädning nu när jag vet att vi ska flytta. Men jag trivs ju bättre när det är fräscht såklart!

Nä, nu ska jag släppa ut Tiger i skogen innan vi bäddar ner oss med lilldrutten.

Natti natti!







1 kommentar: