fredag 1 juni 2012

1:a juni = sommar

Tjo!

Nu sitter jag i bilen på väg till Färila, eller hela familjen faktiskt. Utom katterna då ;-))
Vi ska till Krille och Jennifer och hälsa på.
Sen kommer nog Simone och lilla Alicia och hälsar på oss.
Har även haft besök av mina Saltviksvänner idag, Jonna och Veronica :-)

I måndags åkte jag till Söderhamn för att tillbringa två dygn där. Sov första natten hos systeryster. Hon hade sån där Lingon & Blåbärvisning då på kvällen. Inget som jag var intresserad av, men familjen kom, och det var mer intressant. Även Maria och Cissi var där.
På tisdagen tog vi först en låååång promenad, så lämpligt att Malin också gillar långa promenader :-)
Sedan blev det en lunch/fika på Furan med Sandra, Maria, Anna, Helena, Emil och Angela.
Sen skulle Wille vägas och mätas, så då tog vi en promenad upp till BVC. Vi var ju såklart tvungen att väga och mäta Ted också, så vi kunde jämföra dom. Ted var 2 1/2cm kortare och vägde 200g mer än sin 7 veckor äldre kusin, lilltjockisen! :-))
Han väger nu 6340 och är 63 lång.
Vi gick sen hem och jag tog vårt pick och pack och åkte till Angela, där vi skulle sova andra natten. Vi åkte ut till Skärså och köpte pepparlax som vi åt till middag. Älskar pepparlax!!!! Med potatis och citronsås, mmmmmmm!!!
Emilia kom också, med sina tre barn. Mysigt!!
När de åkte hem satt vi och tittade på brudklänningar, uppsättningar och sånt som hör bröllop till. Niklas friade till Angela på morsdag :-D Så nästa sommar blir det bröllop :-))
Så himla glad för Din skull! Du är såå värd att få vara lycklig <3
Onsdagen åkte jag hem, men inte förrän vid nio. Vi var hos mamma och åt scones då på kvällen, jag, syrran och moster Maria. Lika mysigt som vanligt.

Igår gifte sig Maria (moster) med sin Affe, efter att ha varit förlovade i 13år :-) De gjorde det i rådhuset med två vittnen, festen blir i juli. Jag har fixat barnvakt så vi får fira dom ordentligt då :-)

Juli är fullspäckad med dop, bröllop och bröllopsfester, tror alla lördagar är bokad redan :-) Det är bra de, slipper vi fundera på vad vi ska göra i sommar :-)
Vårt dop blir i augusti, ihop med syrran och Robert. Vi ska ha det ute hos mamma och Veine. Blir fint att ha det vid havet, får hoppas på finväder!

Undra om Fredrik tycker jag är roligt sällskap som bara sitter och skriver... :-) Nästa vecka kommer han hem redan på tisdagen eftersom onsdag är röddag. Skönt! Det är så himla skönt när han är hemma. Lite tråkigt att vara ensam fyra dagar i veckan.. Fast det är bra att jag kan passa på att vara i Söderhamnn då :-)

Förövrigt är jag kär i min son! Han är världens sötaste gounge!!



- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar