måndag 4 juni 2012

Uscha!

Fästingar.. Vad är det för jä-la påhitt?!?!! Så fruktansvärt äckliga djur och det kryper i hela mig när jag tänker på dom!
Tycker att det är så läskigt att båda katterna sover i vår säng dessutom.. Vi har inga dörrar så vi kan inte stänga heller..
Tage har fått en fästing i ett sår som han har på huvudet, det ser riktigt ofräscht ut. Jag vågar inte ta bort den heller, genom att den verkligen sitter i såret. Så jag måste ringa veterinären imorgon, så får de säga om de tycker jag ska komma med honom.
Det är inte bara med djur! Suck!
Sånna här gånger saknar man att bo i lägenhet och inte mitt ute på landet där det vimlar av insekter som gärna kryper in i huset..
Över Teds säng har vi ett myggnät, så kan inte katterna lägga sig där iallafall!

Idag var vi till Jonna på kaffe/fikasurr. Sedan åkte vi till Svärisarna och fick middag. Förrätt, varmrätt och kaffe med morotskaka, väldigt smaskens!
Så idag hade vi tur, jag å Ted :-)

Imorgon ska vi på mammagrupp. Vi ska prata mat och det kommer även en dietist. Det kan ju vara lite intressant.. Nu är det över en månad tills han ska få börja äta nåt, men det är jättebra att ha lite koll.

Fredrik kommer inte hem förrän på onsdag, så alltså inte imorgon som vi hoppats på. Men det blir iallafall en dag tidigare än vanligt, det är ju bra! :-))

Nu är det natta!
Sov sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar