lördag 16 juni 2012

Hustitt, lägenhet & sånt :-)

I lördags var vi ju och tittade på hus i Iggesund. Men det var inte kärlek vid första ögonblicket.
Gården var fin och lagom stor och huset låg i ett bra område.. Så som jag skulle kunna tänka mig att bo.
Men det var ALLDELES för mycket att göra inne i huset. Och det var för litet. Jag vill ha öppna ytor och stort kök, här var det tvärtom..
Nä, vi letar vidare. Som jag skrev förut så har jag inget emot att bo i stan ett tag :-)



På kvällen var vi till Söderhamn och grillade hos Syster och Robert, väldigt gött!!! Efter mat och kaffe tog vi en promenad ner på stan och kikade, schools out var det och en massa barn/ungdomar. Fredrik och Robert ville åka ribbåt, men den var fullbokad. Så då gick vi hem igen.

Igår blev det en date med Simone på Jambo, en date med Bea, Elin och Jansson på Waynes och sen följde Bea och Elin med och tittade på en lägenhet. Den var ganska liten men helt okej. Fin var den iallafall!
Jag väljer hellre en mindre lägenhet i stan än en större i Iggesund... Vi vill ha en inte alltför dyr hyra då vi hellre sparar pengar till husköpet. Därav de två valen :-)
Iallafall så var det massa fler folk som ville ha den, så det blir nog svårt..
Får kanske sätta ut en annons i HT helt enkelt.

Idag hade vi mammaträff hos Johanna. Hon slog på stort och bjöd oss på taco och sedan blåbärspaj till efterrätt, huuuur gott som helst!!! Idag var det en nykomling med också och det är ju alltid kul med nytt folk!
Sedan sprang jag och Jonna i affärer, jag med en arg Ted på armen... Eller, han var arg i vagnen, inte när han fick vara "uppe".. Men efter en halvtimme var jag ganska trött i armarna :-)) Han väger ju trots allt sju kg.
Så då blev det en kaffe med Jansson istället. Bea kom också och gjorde oss sällskap.

Nu ligger vi i sängen, tänkte att han skulle sova, men han ligger och "babblar" och håller i sina fötter.. En ny favoritsyssla :-)) Goungen!!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar