lördag 18 februari 2012

Tur i oturen...

Ja, som de flesta hört, sett och läst så var Fredrik med om en crossolycka igår. Men som tur var så gick det bra!! Det är tur att de använder skydd när de är ute och åker... Annars hade han nog inte varit så hel som han är nu.
Han hade antingen åkt över en kant eller så var det nåt gupp av nåt slag, han minns inte alls själv vad som hände. Så han flög över styret och fick sen crossen på sig, tror vi.. Hjälmen hade spruckit, så det var en kraftig smäll i backen.
Usch, vad fort det kan gå!!
Naturligtvis så var ju jag på jobbet när det hände... Som vanligt när det är nåt så är man liksom fast där.
Såg på telefonen efter jag stått ca en halvtimme med en stor grupp som checkat in att jag hade missade samtal från Fredrik, hans pappa Hans, Jonna och mamma... Började redan där ana oråd och ringde först upp Fredrik, på hans telefon svarade Lars, som han varit ute och åkt med, då fattade jag direkt att nåt hänt. Hörde knappt vad han sa för det var nåt meck med telefonen, så medans jag pratar med honom ringer även Simone, så jag lägger på med Lars och svarar och får då veta vad som hänt men att allt verkar lugnt... Jaha, jobbar vidare och väntar på ny information efter att Fredrik varit på röntgen.
Sen ringer Tina, som pratat med en läkare, och säger att han har inre blödningar i hjärnan, en kraftig hjärnskakning och inte har nåt närminne... Där blev jag lite nervklen och ville inte alls vara där jag var.. Simone ringer sen och säger att hon varit till Fredrik med kläder och att han frågat efter mig och Tiger.. Och att han är "konstig" och att hon tycker jag ska åka dit.. För det är nu allt kan hända.. typ.. Då hade han blivit flyttad till intensiven.
Så jag ringer Edith, som skulle komma elva och jobba natt, då var klockan nio. Hon hörde att jag var ledsen och jag hann bara säga att Fredrik voltat med crossen och att han låg på intensiven så sa hon: Jag kommer ner nu!!! Så himla gulligt, inga frågor utan bara, Jag kommer!
Simone hämtade mig och så åkte vi upp. Då var han trött, låg mest och sov och flummade liksom.. Pratade bara en massa knas. Vi lämnade honom efter ca en och en halv timme så han fick sova. De lovade ringa PÅ EN GÅNG om det skedde en förändring, som tur var så ringde ingen.
Vi åkte dit till tio imorse och var där till två å han var mycket piggare. Åt och var uppe och gick och var nästan som vanligt. Han har liiite problem med minnet, märker man, men annars verkar allt vara bra nu. Har inte hört något sedan han var på röntgen ännu bara, men där var han klockan tolv så jag tar för givet att det inte är nåt tok, för då borde de ha varit lite snabbare.
Nu ska jag äta lite pannkaka och sedan åka till honom igen. Han hade besök av Fredrik och Oda och även Jens var på väg dit när jag pratade med honom för ca en timme sen... Så han har fullt upp och kommer säkert vara trött sen :-))

Folk har ringt och sms:at hela dagen och varit så gulliga.
Min moster ringde å var lite bekymrad över att jag varit ensam, men de ggr jag varit det så har det varit självvalt, för folk har erbjudit sig att både komma el att jag ska komma dit. Å bäbisen har hållt sig inne, så det har liksom varit lugnt.
Tiger är hos Fredrik och Lisse, så jag har sluppit haft ångest över honom, tack för det! <3 Men jag ska hämta honom ikväll när jag varit hos Fredrik :-))

Nu fick ni hela historien från mitt håll :-) 


Igår...

 I morse...

Eftermiddag idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar