tisdag 21 februari 2012

Snart så...

Får jag åka hem och krypa ner med min Darling... Å vara lediga tillsammans i två dagar, ska bli underbart skönt!
Å jag är så trött, så trött. Sov mellan åtta och tolv igår bara, sedan en sväng på eftermiddagen också..

På kvällen blev det bak! Fredrik gjorde jättegoda semlor, han började vid fyra och de var nästan klar halvelva när jag åkte :-)) jag fick med mig två i farten nästan. Han tog många pausar..
Jag gjorde nougatrutor och snickerskakor, båda blev bra!
Idag ska jag göra massa bullar, syltkakor och såklart! chokladbollar!! Sedan kan jag föda barn och bju på fika när folk kommer... :-))
Fredrik fyller år i mars också, så då slipper jag ha så mycket att baka då...

Ikväll kommer även Jonna och Peter och hälsar på... Då ska de få massa gott fika :-)

Imorgon går jag in i vecka 39, sjukt nära nu!!
Då ska jag till barnmorskan en sväng och kolla blodtrycket och sedan åker vi till Söderhamn. Vi ska ju få ta över Fanny och Mickes babyskydd och vi ska även få middag där...
Borde ju vara vi som bjuder på middag, som tack.. Men nu blev det inte så :-) Trevligt ska det bli iallafall.
Måste till mamma också och hämta lite grejer som jag/vi fått..
Och så blir det en sväng förbi systeryster och lilla Wille!!
Sedan ska jag hinna hem och träffa mammagruppen, hos Emma denna gång... Så det är fullt upp! :-)
Men idag blir en hemmadag, när jag vaknat.
Eller, vi kanske åker till Fredriks farmor och farfar en sväng på en kaffe, på dagen. Utöver det blir det en hemma och bakdag.

Jag har precis tittat på första avsnittet av Big Brother.. Kändes inte som om det var nå roliga i år.. Annars kan det ju vara ett roligt tidsfördriv :-) Nu kommer man ju säkerligen titta ändå, men det återstår att se. Tv:n kommer att bli en nära vän, känns det som, de kommande veckorna/månaderna..
Iallafall så tänkte jag på den här Nadia från Hudik, vet inte vem hon är och har aldrig sett henne förut, men att hon gick in som mullvad... Vad gjorde det liksom? Läste att folk hade blivit arga över deras "skämt", orka! Det är ju inte så att det drabbar någon, att någon som är gravid går in i huset på skoj... Skapligt känslig isåfall!
Näe, det tyckte jag var löjligt! Hon tyckte det var en kul grej, hon tjänade pengar på det och hon var där i ett dygn... Vad spelar det för roll??

Nä, nu ska jag snart få åka hem! När alla kliver upp går jag och lägger mig, härligt! :-)






- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar