fredag 24 februari 2012

At last...

Var min sista jobbhelg här... Gud så skönt att få det gjort liksom så jag sen kan vara hemma och "bara vara gravid" i en vecka... Eller två...
Har lite att poa med, så jag kommer inte att vara sysslolös. Garderober och skåp ska rensas och det ska fixas mer plats till bäbisen... Och så måste jag göra lite vår :-))

Inatt har jag halva natten drömt om soffor... Och sen andra halvan har jag nog legat vaken. Dessa drömmar om allt konstigt är ju stendryga... Å jag behöver inte nämna kissandet, antar jag :-))
Vi ska ju kanske köpa en ny soffa, så jag låg och kikade på det innan jag la mig, därav mina drömmar... En stor, djup, skön divan med nåt mysigt hörn vill vi ha. Så att hela familjen får plats sen :-))

Så idag (läs igår) hade jag en riktig crapdag.. För lite sömn och det gör att jag får ångest när jag ska jobba natt hela helgen... Så min stackars Fredrik har inte haft det lätt :-)) Usch, vad sur och tråkig jag har varit.
Men iallafall så skärpte jag till mig imellanåt :-) Så vi var på stan för att fixa det sista till bäbisen, tror faktiskt att vi har allt nu... Iallafall det som man bör ha hemma i början.. Så himla skönt!

Jens och Eddie kom och hälsade på också. Jens och Fredrik var till grannen och hämtade hem crossen, så jag och Eddie roade oss själva i en timme. Å jag kan ju direkt säga att en ettåring inte är att leka med... Iallafall inte i ett icke barnsäkert hem... Han var överallt och ingenstans, full fokus läre man verkligen ha när de små liven börjar knalla omkring :-)
Undra hur många gånger han fick höra- Nej, ajaj! Haha! Men lika glad för det var han, charmtrollet!

Igår var vi ner till Söderhamn över över dagen. Började med en fika på Waynes med Angela och Noah, Maria och Leo och Katrin och Elvin, hemskt mysigt!
Sedan hämtade vi upp mamma på jobbet och åkte till Malin och lilla Wille. Fikade och snosade... :-)
Efter nån timme där åkte vi upp till barnens hus och handlade upp mitt presentkort, en nässug, kudde till vagnen och två pyjamasar blev det innan vi åkte vidare hem till Fanny, Micke och barnen. Där blev vi bjudna på tacos, riktigt lyxigt!
Vi fick även med oss deras bilbarnstol och en åkpåse hem.. En åkpåse som passar perfekt för våriga promenader :-) Det ska ju bli en hel hög med sådana!
Så det tackar vi för!! Lämpligt när man kan låna vissa grejer, iallafall när man bara behöver det så kort tid.

Längtar så otroligt efter att få gå ner i vikt och ha normala kläder!! Vågar inte ens gå in i en butik nu, jag vill ha ALLT!!! :-) Tur att jag fyller år i april... Jag vill bara ha presentkort!!! På gina och HM går bra ;-) Känns som att man är värd lite nya vårkläder efter nio månaders graviditet... Tror inte Fredrik håller med, så därför måste jag önska mig presentkort och inte pengar :-)

Imorgon ska det bli finväder sägs det... Så då är det planerat grillning på isen med Jonna, Peter och säkert massa fler folk. Vet ju inte hur länge jag sover ännu, säkert inte länge... Men annars får Fredrik komma hem och hämta mig bara när jag vaknat.
Det ska bli mysigt. Och kul att man hittat några där ute på landet att umgås med, blir ju så mycket roligare då.

Nu ska jag göra nattkörningen och klockan är halvfem... Skööönt!! Perfekt att blogga på nätterna, slå ihjäl lite tid... Även om det då också blir en massa blaha blaha för jag är så trött.. :-))
Jaja, hoppas ni sover gott!!
Vi hörs!





- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar