måndag 19 december 2011

Tuppen å jag!

Godmorgon!
Idag är jag uppe med tuppen igen, om inte ganska många timmar före till och med! Fredrik åkte iväg vid halvfyra till Skutskär på jobb. Vaknade när han gick upp och var så hungrig så jag var tvungen att gå upp och äta "frukost" med honom, hur bra det är kan ju diskuteras men känns som att jag inte orkar bry mig nu :-)) Är man hungrig så är man!

Igår när jag kom hem från jobbet, strax efter sju på morgonkvisten, käkade vi frukost och åkte sen till veterinären med Torsten. Fredrik hörde honom i ett slagsmål häromdagen och efter det hade han ett litet sår i pannan/på huvudet. Men på söndag morgon upptäckte vi att hans ansikte var lite uppsvällt och det blev bara värre under dagen. Googlade (som vanligt :-) ) och läste att det kunde vara en böld full med bakterier som man lära tömma, så sagt och gjort! Kastrerade och öronmärkte på samma gång när vi ändå var där. Så det var skönt att få det gjort också. Idag är han mycket piggare, han var lite groggy hela dagen igår.

När vi kom hem från allt så bakade jag. Det blev lussebullar (vanliga bullar med vanilj fast med saffransdeg för alla som inte kan kan min skillnad på lussebullar och lussekatter :-) ), lussekatter och rispuffschoklad. Måste även baka lite snickerskakor känner jag!
Höll mig vaken enda till tio igårkväll, bortsett från att jag somnade till en kvart ungefär när Fredrik höll på med maten. Men jag somnade nog på två röda då också, på kvällen alltså. Gud vad trött jag var. Så förmodligen därför jag inte kan sova nu när klockan är fyra :-)
Men nu är jag ledig i hela åtta dagar så jag borde hinna vända tillbaka dygnen, hoppas jag!
När jag är ledig vaknar jag mellan tre och fem och kan inte somna om och när jag istället jobbar natt så kommer jag i säng mellan åtta och nio på morgonen och kan lätt sova till fem. Då sover jag även nån timme till på soffan innan jag ska iväg och jobba igen... Alltså sover jag mer och bättre när jag jobbar. Men inte så kul det heller, att sova bort hela dagarna, då blir det ju inget annat än sova och jobba.

Idag ska jag till MVC och kolla så att allt är bra med Junior, sen en fika med Bea och sedan kommer Angela, Niklas och Noah på besök. Fullt upp och det gillar ju jag!
Lite typiskt att Fredrik fick åka iväg och jobba preciiis när jag blir ledig... Men bra att han får jobba såklart, det behövs! Sen har vi hela julhelgen tillsammans. Dessutom har jag ju tillbringat all min vakna tid med honom den senaste veckan, så lite paus är ju bara bra ibland :-) Mer tid för vänner!

Nu ska jag mysa ner mig i sängen med Tage och Torsten och titta på vänner! Om jag har tur kanske jag somnar om en timme el två också...
Puss å kläm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar