tisdag 27 december 2011

Jul!

Vi la oss ganska tidigt dagen före julafton, vilket gjorde att vi också vaknade tidigt på julafton. Klev upp och åt frukost och gick en långpromenad med Tiger. Sedan tittade vi på en film innan vi gjorde oss klara. Åkte mot Söderhamn vid ett, hämtade upp Izabelle i Iggesund hos sin pappa också.
Innan vi åkte till Mormor så var vi förbi hos Angela och Niklas, skulle lämna julklappar till Noah så då blev det lite fika med dem innan vi åkte vidare. Hos mormor var det som vanligt min mamma och Veine, min moster och Affe, mormor, morbror, gammelmoster, syrran och Izabelle. Vi tittade på Kalle Anka, åt julmat (jag åt som vanligt endast potatis, pepparlax och skinksmörgås :-) ), åt ris a la malta och till sist innan vi åkte vidare öppnade vi julklapparna.
Förr i tiden köpte vi massor med julklappar i min familj, men de senaste två tre åren har vi gjort så att vi bara byter med en, vi lottar vem vi ska byta med och så köper vi för 200kr. Perfekt!
Jag å Syrran får av mamma och mormor ändå :-) I år fick jag (och Fredrik) av mamma en ny hushållsassistent, en riktigt Rolls Royce! :-) Två shabby chic tavlor som jag önskat mig, en paradisask, pengar till en ny soffklädsel eftersom hon inte hann åka till ikea och köpa en och så fick jag pengar också. Av mormor fick jag pengar. Fredrik fick en dockstation av mamma, jättebra tyckte även jag :-)

Sedan åkte vi till Krille och Gittan och gav barnen deras julklappar och fikade lite med dem.
Av Fredriks familj fick vi en blöjhink :-), sängkläder, mysig fin vit filt, presentkort på bio, trisslotter, godis, snuttefilt, sån med huvud, små tossor, sop och isskrapa till bilen fick jag. Presentkort och pengar fick vi också... Och en stooor Nalle Puh, till bäbisen den också :-)

När vi kom hem tog jag en promenad med Tiger och sedan kom Fredrik och Lisse. Samuel och Lina kom också en stund senare, då spelade vi Med andra ord. Tjejerna mot killarna och behöver jag berätta vem som vann?? ;-))
Grabbarna drack glögg och öl och vi tjejer åt godis istället :-) Strax efter halvett åkte vi in på Gossip en sväng, väldigt lite folk där och det passade mig perfekt. Kändes lite skumt att gå på krogen med stormagen, men eftersom det var en mer "sitta vid ett bord och mysa/prata" kväll än en partykväll så var det okej. Var inte ens där i en timme innan vi gav upp, men det var trevligt.

På juldagen var vi bara hemma hela dagen lång, tittade på film och mös bara. Vid nio åkte vi in till stan, hämtade upp Frida och åkte på bion. New year`s eve, tittade vi på. En riktig tjejfilm, den var liksom mysig. Sen hem och hopp i säng!
Vaknade vid halvfyra, som många andra, och trodde att huset skulle rasa.. Lite nervklen var jag faktiskt. Men jag somnade om iallafall, till slut. Fredrik gjorde det inte och sa att det hade varit som värst vid fem sex tiden.. Tur att jag sov då!
Igår var vi utan el och vatten hela dagen. Åkte till Tina och Hans och duschade och sen in till stan och shoppade lite och åt med Hanna, Jens och Eddie. Jag köpte mig ett par nya skor att gå ut och gå i och ett par broddar :-) Ett måste här ute när man är mycket ute och går! Vi köpte även fyra små bodysar till Junior. Sedan middag hos Tina och Hans innan vi åkte hemåt. Fredrik åkte till Gävle vid sju och jag tände massa ljus och låg och läste lite. Men vid nio la jag mig, vaknade vid elva och vid fyra och var upp och eldade så jag hade lite värme här hemma.

Idag har jag varit i stan och fikat med Bea. När jag kom hem hade elen kommit tillbaka, vilken lycka! Man blir så himla handikappad utan el och vatten så det är inte klokt.
Nu tror jag att jag ska försöka vila lite inför en jobbnatt. Sen är jag ledig onsdag och torsdag och jobbar heeela helgen lång...

Vår nya fina kamin :-)
 

Fredrik i bilen på väg till Söderhamn på julafton... Lite soligt var det också :-))



Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar