tisdag 13 december 2011

Surfplatta??

Jag vill (läs måste!) ha en surfplatta, snarast!! För att de är så himla roliga, tycker jag :-) Å alldeles helt perfekt när man jobbar som jag gör eftersom den är så lätt att ha med sig. Och självklart för att jag är lite pryltokig också, ska väl erkännas..
Men! Frågan är... Ipad 2 el Samsung Galaxy tab?? Har googlat och läst om dessa så det sprutar snart information ur öronen på mig :-)) Först var det absolut helt självklart med en Ipad för min del, eftersom jag har en iphone och så, som jag är otroligt nöjd med. Men nu börjar jag ändå ändra mig lite och se lite fördelar med en android också, fast bara som surfplatta ;-)) Man blir inte lika "låst" med en sådan.
Nja, vi får se hur jag gör... 
 Ipad 2, eller..
Samsung galaxy tab 10.1??

I söndags åkte vi till Färila och hälsade på Jennifer, Chrille och deras lilla tjej, som var såå söt!! Jennifer fick naturligtvis svara på ungefär 100 frågor om ALLT, inga hemligheter här inte :-))
Jag är iallafall fortfarande lika rädd för förlossningen!!

En trött, mätt och belåten Jackilee ;-) Som är fruktansvärt lik sin far!

När vi kom hem blev det taco och mys, som är så härligt på söndagar!

Igår morse vaknade jag återigen kl fem, VARFÖR just fem?!? Väldigt drygt när jag då också skulle jobba på natten... Vid sex gav jag upp tanken att somna om och klev upp och åt frukost och tittade på vänner. Hann kanske gå en halvtimme så kom även Fredrik upp, då tittade vi på film... Igen :-)
Sedan åkte vi in till stan en sväng och när vi kom hem så sov jag mellan fyra och halvsju. Hade inte pallat att jobba natt om jag inte gjort det!

Idag går jag in i vecka 29, med skräckblandad förtjusning närmar det sig :-))
Jag vet också nu, nästan!, att jag ska bli moster till en liten tjej :-)) Kul med en av varje! De kan ju ändå leka i många år innan de blir rädda för kill och tjejbaciller :-))
Barnmorskan kunde inte säga säkert, men troligtvis då iallafall. Det är väl dags för lite tjejer nu, ALLA får ju pojkar, tycker jag!
Så det blir ju jätteskoj de!!

Från och med den här veckan har jag Fredrik hemma också, till efter jul iallafall. Så himla skönt är det, tycker inte om att vara själv för länge. Inte där ute där vi bor iallafall :-) Sedan vill jag naturligtvis ha honom hemma ändå, jag mår så himla mycket bättre då. Även jag är ledig hela nästa vecka, i åtta dagar för att vara exakt.
Vi stänger här över jul och hon som är sjukskriven kommer tillbaka imorgon, så därav min långa ledighet.  Men hon kommer tillbaka halvtid till att börja med i några veckor, så då hoppas jag på att få "låna" hennes heltid så länge. Det är väl så det blir, eftersom alla andra redan har heltid. Lite tufft med heltid när det bara är nätter, men efter februari är det slut på jobbandet för ett tag framöver, så lika bra att passa på. Kan ju även vara bra att vara van vid att vara vaken nattetid :-))

Nu ska jag göra lite nytta!!
Sov gott!

4 kommentarer:

  1. Ha, ha! Det där med att vakna prick på en tid att du vaknar kl fem. Jag har slutat med det nu men tidigare i min graviditet var jag som skalman, prick kl 24.00 och 03.00 i flera veckor vaknade jag. Det var inte fel på en sekund heller. Men det är nog kroppen som ställer in sig, glöm en hel natt med sömn. Ha, ha ; )

    SvaraRadera
  2. Oj, i flera veckor oxå!! :-)) Då kommer din bäbis vakna tolv och tre... Om det stämmer.. :-) Vad har ni för datum? April iallafall var det va?

    SvaraRadera
  3. Ja, det på gick i säkert två månader. Jag behövde inte ens titta på kl ett tag utan jag visste bara, nu är hon tre! Jag känner igen mig jätte mycket i ditt senaste inlägg också att man är så pigg! Alla frågar hela tiden men hur är det med tröttheten då nu när du är gravid? Trött? Jag har aldrig varit så pigg! Jag tror nog vi ska vara glada för det. Nej, jag blev flyttad så vi ska inte ha förrens 14 maj så jag får vänta en tag... Men graviditeten blir ju ändå roligare nu när man är upp i allafall 20 veckan snart när man känner bäbisen och det händer så mycket så jag ska väl ta mig igenom denna väntan! : ) Och ni ska ha 7 mars va? Min kompis ska också ha då, på samma datum : )

    SvaraRadera
  4. Jaha :-) Så har det inte varit för mig alls!! Det här med att jag är vaken på natten el tidigt på morgonen tror jag har lite att göra med att jag jobbar nätter också, att jag bytt dygnsrytm lite.. Måste ju bero på det, tycker jag :-) Men som nu när jag inte sovit sen tre inatt och inget natten innan så är jag supertrött! Så jag lär ju sova hela natten inatt :-)) Ja, vi ska ha 7:e, är det Micke Lundqvist och hans tjej du tänker på? Jag vet att de har samma datum också. Å du ska ha samma dag som Fredriks syster Simone :-) Om det inte var 15:de hon skulle ha... Nu kommer jag inte ihåg :-) Gud, det är ju verkligen magar ÖVERALLT!!! Kul!!! :-))

    SvaraRadera