fredag 27 januari 2012

Fredag

Nu är jag inne på min femte jobbnatt, två kvar efter denna, skönt!
Sedan är jag ledig i hela sju dagar, helt otroligt skönt.
Det är jag värd efter att ha jobbat tio dagar i sträck ;-)
Det som ska bli bäst är att ha en hel helg ledig med Fredrik, som det är nu hinner vi inte se varann mycket... Så det behövs!

Imorgon får jag bara sova tre timmar när jag kommer hem för då är det lilla Noahs dop, halvtvå ska vi vara i Söderhamn. Det ska bli roligt... Och pirrigt... :-D Gott fika ska hon ha också, haha! Viktigt det där!
Sen får jag sova hela kvällen när vi kommer hem istället.

I tisdags var jag på mammagrupp igen, hos Johanna, som väntar tvillingar i slutet på feb... Spännande :-) Tre av oss var även med första gången och så var det tre "nya", jättekul att vi är så många! Så massa babbel och fika även denna gång :-)) Nästa gång blir på tisdag!

Det märks att det börjar bli trångt åt bäbisen nu, han sparkar inte alls på samma sätt... Bökar mest runt liksom..
Tror han vänt sig neråt nu också, för herregud vad han är på min kissblåsa hela tiden... Alltså, mer än vanligt. Det är HELA tiden. Jag kliver bara upp från toan så är jag direkt kissnödig igen... Fast utan att vara kissnödig då :-)
Sen ilar det liksom på nåt konstigt sätt där nere, både när jag kissar och ändå. Väldig obehaglig känsla, gör nästan ont ibland... Så därför tror jag han lagt sig tillrätta. Får se nästa torsdag när jag ska på MVC om han gjort det.

Längtar som en tok tills han tittar ut nu... Det blev så påtagligt när jag träffade syrrans lilla skrutt, att det ligger en lika människa I MIN MAGE... Sjukt liksom... Hur vi är gjorda vi tjejer :-))
Har nästan köpt allt som vi måste ha nu också, lite blöjor och sånt som ska vara till skötbordet kvar och babyskyddet ska vi köpa i mitten på februari. En babybjörnsele ska vi också införskaffa...
Jaa, spännande ska det bli :-D

Det märks att Hogges har stängt för det är ett jä-la liv inne på Gossip.. Skönt när klockan slår två och det blir lugnt här.
Känner inte alls att jag har nåt sug efter krogen faktiskt, på tal om det. Det var värre i början, sen har man liksom vant sig. Känner inte ens nån skillnad på om det är tisdag el lördag, men reflekterar inte över det längre. Annat var det förr ;-)
Det jag isåfall längtar till är när det är varmt ute och man kan sitta på altanen och ta ett glas vin.. Mysigt liksom.
Sen är det ju bara ungfolk på krogen dessutom, så är det nån gång man ska gå ut så är det väl på nån 30+ kväll... Nån gång i framtiden :-)

Nu ska jag titta på ett avsnitt av SoA, har snart sett klart på tredje säsongen, tre avsnitt kvar.

Sov så gott!



- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar