lördag 28 januari 2012

Dop och sånt...

Ja, idag har vi varit på lilla Noahs dop. Det gick jättebra och var så fint allting. Noah var lite grinig till en början, men lite välling ordnade upp det. Sen bara låg han och till slut somnade där i kyrkan. För mycket tjo och tjim :-)
Det jag skrev sist som skulle bli pirrigt var att jag skulle läsa upp ett brev som Angela skrivit till Noah och det var ju 60 personer som var där. Men det gick bra, de som satt långt bak hade inte riktigt hört allting, men jag hade ju ingen mick och stod dessutom vänd mot Noah, inte framåt alltså. Men, det var skönt när det var gjort! :-)
Trodde även att jag skulle börja gråta eftersom det var så fint skrivet och med alla hormoner å allt... Men jag koncentrerade mig på att bara läsa, INTE tänka :-)

Lite roligt när prästen skulle döpa honom, han heter alltså Noah Kent Niklas, å så började prästen säga William... WILLIAM??? Å man hann ju tänka tusen tankar.. Vem är det av alla gudsfolk liksom som han ska prata om precis när han häller vattnet över huvudet på Noah.. Men ganska fort sa Angela till, att nu blev det nog lite fel...
Haha, prästen såg ut som han skulle svimma och hela kyrkan skrattade, stackarn! Men det var ju lugnt, lättade upp den tryckta stämmningen lite.
Fast jag förstår att han skämdes... Det är väl det värsta en präst kan göra vid ett DOP, att säga fel namn :-))

Sedan blev det massa gott fika och lite fotografering.
Riktigt bra hade hon fixat det, men det var ju heller inte så oväntat... Hon kan ju det där med att fixa hon ;-)) Ja, Angela alltså :-)
Eftersom jag stod framme med familjen hela tiden så har jag ju inga kort från dagen, men jag måste köpa in mig på kopior från fotografen som de hade där. Så det kommer senare.

På vägen hem igen skulle vi hämta upp Tiger som varit hos Tina och Hans, så då blev det middag där med dom innan vi åkte hem och jag la mig och sov. Hann sova till och från i två timmar, så är inte den piggaste nu... Men jag antar att Dead by april kommer att hålla mig vaken, vare sig jag vill el inte... :-))
Foglossning har jag också... Jä-la påhitt!!!!
Men imorgonbitti när jag åker hem så har jag bara EN NATT kvar... Lycka!! :-))

Trevlig lördag på er!!

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar