torsdag 19 januari 2012

Allt möjligt!

Idag har jag haft både mamma och Carla på besök här i Hudik, väldans roligt!! Vi började med en kaffe på Dackås, eftersom det var innan tio. Sedan var vi på Albins och kollade på sänggrejer och fy fasiken så dyrt det är! Helt sjukt! Bara sägkläder (påslakan och örngott) gick på nästan 400kr... Och jag som ska ha både vagga och säng... Plus vagn, såklart! Sen ska det vara täcke, kudde, madrass, underlakan, spjälskydd och gud vet allt! Tur att man har så snälla föräldrar (mamma i mitt fall) som hjälper till.. Här är vaggan,. klädd och klar..'
Mumin fick det bli i den :-) Sängen ska monteras upp i helgen, så får ni se den sen också..
Allt ska ju tvättas också men var ju såklart tvungen att "provbädda" så vi ser hur det ser ut :-)

Fick kläder till Lillen också, av Carla fick vi detta

Och av mamma fick vi

Jättegulligt allting, tack så mycket hörrni!! <3
Såg att det fanns jättefina mobiler att ha ovanför spjälsängen också, men de kostar nästan 500kr.. Jag fattar inte hur allt kan vara så dyrt!! Jag önskade mig en sån av mamma till babyshowern iallafall, lämpligt :-)
Bara en filt, som jag har hört att man ska ha några stycken av, ligger på 300-400kr..
Jag är fortfarande i chock, tror jag, haha! Tur att jag ska jobba mycket nu så jag hinner få en bra sista lön :-)

Jag har varit på MVC idag också, ligger fortfarande kvar på samma vikt, så har fortfarande gått upp sex kilo.. Konstigt, jag som tycker min mage har växt massor ju! Men men, snart så kommer vätskan och jag kommer att rulla fram :-) 

Jaha, detta blev ett bäbisinlägg :-)
Jag måste åka nu, ska till Mikaela på mammagrupp, kul kul!!

Hörs sen!

2 kommentarer:

  1. Täcke kudde osv finns superbra på Ikea :-) Har oxå mumin fast i svart/vit till vagnen. vad är d för filtar du menar? :-) Ett tips är att köpa drägglisar... finns en sida www.oapip.se jättefina å bra priser :-) kram

    SvaraRadera
  2. Ja', nu är det ju redan köpt.. Men sängkläder kommer jag att köpa på andra ställen också. Över 500 för ETT set känns inte okej!! :-) De filtar vi tittade på var nog lite finare, mönster och stora tjocka.. Finns ju andra också såklart.. Jag ska titta på den hemsidan du tipsade om..

    SvaraRadera