lördag 12 mars 2011

Ätardag, sommarjobb och fredagskul i Söderhamn

Japp, idag har jag haft min första ätardag, det blev liksom så :-) Så nu sitter jag proppmätt på jobbet efter att Fredrik varit här med en varsin kebabtallrik från Amandas, som jag längtat länge efter. Gott som satan! Men det är inte skönt att vara så här mätt! Började dagen med en glass, en sandwich, eller hur det stavas. Jag och Fredrik tog en promenad med Tiger från Malin ner till Robban, där bilen var. Så på vägen blev det en varsin glass. Sen var vi på Waynes och fikade med Annica och Lisa med pojkvänner och även Maria och Stefan med barn kom... Massa folk! Kul! Där åt jag iallafall en toast :-) Sen godis på väg till jobbet och nu kebab... Kan lova att jag har ångest! Men, nu har jag bestämt mig för en ätardag i veckan och äta nyttigt och träna istället för LCHF. Det är tydligen nåt som inte stämmer om man bara gått ner ca tre kilo på nästan sju veckor, så därför byter jag taktik :-) Orkar heller inte med allt fett.
Gårdagen då... Åkte in till stan och tränade först, sedan på intevjun som gick jättebra! Fick klart att jag ska sommarjobba på Kristallen och det kan även bli på andra ställen inom psykiatrin. Dessutom kan jag bli inringd från och med nu, vore ju great om jag fick börja jobba på en gång eftersom jag snart slutar skolan. Sedan blev det en fika med Jansson och diverse människor.. Maria, Stefan och barnen var i storstan ;-) så det blev en fika med dom oxå. Och så kom Darlingen från Sthlm oxå! Vid sex drog vi ner till Söderhamn och till Robert på middag. Det var vi fyra och även Mattias och Jessica. God mat, massa surr vid fläkten och trevligt sällskap, rolig kväll alltså! Men idag är jag väldigt trött, skyll sig själv när jag vet att jag blir trött och dålig och inte ska dricka när jag ska jobba dagen efter... Även om jag inte börjar förrän tre.
Men nu är det bara tre timmar kvar innan jag får åka hem och mysa ner mig med världens finaste kille :-)

Melodifestivalen missar jag oxå... Inte hela världen visserligen men lite kul att se vem som vinner. Jag får läsa imorgon istället.

Trevlig kväll önskar jag er iallafall!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar