måndag 31 januari 2011

Helgen...

I fredags var jag ledig från praktiken, så då var jag i stan och fikade med Bea, Fredrik, Lisse, Marcus, Per och Samuel. Sedan följde jag med Simone på ett litet "ärende", som gick jättebra :-) Och efter det upp på ica maxi för lite mer handling inför kvällen.
Det blev en tre-rätters middag här hemma med Syster, Robert och Izabelle och Hanna, Jens och lilla Eddie. Jättemysigt var det. När Hanna & co åkt hem spelade vi Med andra ord, vilket inte var det lättaste med två fulla pojkar :-D Malin, Robert och Izabelle stannade över natten. Trevligt med lite familjemedlemmar som kommer och hälsar på ;-)
På lördagen åkte vi (jag å Fredrik) ner till Söderhamn på eftermiddagen. Anna Perssons pappa har nyss fyllt 70år, så de höll en hemlig fest för honom ute på Altorp. Åkte till Annica och Robin och drack nåt glas vin innan vi fortsatte ut festen. Det var, inte helt otippat, mycket äldre människor där men det var jättekul iallafall... och god mat som även jag kunde äta :-) Men vid tolv åkte jag, Fredrik, Annica och Robin in på krogen, hade jätteskoj där med. Kul att träffa lite Söderhamnsbor :-) Sen hem till Malin där vi spenderade natten.
Hann med en kaffe med Fanny, Micke och barnen på söndagen innan vi åkte hem igen, måste ju pussa lite på gohönorna!
Vi kom hem vid halvfem och låg i soffan resten av kvällen (bortsett från två promenader med Tiger då såklart) och tittade på Solsidan. Fredrik såg inte första säsongen, så vi gick igenom den och alla nya, alltså 14 avsnitt :-) Men det är ju så roligt! Förutom att jag blir görirreterad på Ove!!!! :-D

Idag när jag kom hem från praktiken gick jag en promenad med Tiger på isen, så han fick vara lös.... Dumt!! Han fick upp nåt spår och drog in i skogen och försvann... Jag gick runt, runt och visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen... Fanns någon väg där i närheten, men jag vet inte vart den gick eller kom ifrån :-) Efter ca 40minuter gick jag hemåt och ringde samtidigt polisen och anmälde honom försvunnen, IFALL att någon skulle hitta honom och ringa polisen, så kunde de få mitt nummer... Men när jag kommer hem så står han på gården och jag blev mäkta förvånad :-) Han blev iallafall glad att se mig och kom springandes direkt när jag kom :-) Så det slutade lyckligt.
Nu ska jag vila lite, har mått illa hela dagen... Inge magsjuka hoppas jag... Kan vara min nya kost oxå.. Och på tal om den så är jag nu inne på min sjätte dag utan godis, YEY!!!! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar