måndag 24 januari 2011

Gräsänka...

behöver jag inte vara denna vecka och det är såå skönt. Känner mig liksom tom när han är borta, så mår mycket bättre av att ha honom hemma :-) Efter åtta månader är jag fortfarande galet tokkär i min kille... Om inte mer nu... fast på ett annat sätt... :-D


Idag började jag på min praktikplats, jag ska vara på Kristallen i 13veckor. Det är ett korttidsboende för psykiskt sjuka. Första dagen gick bra, fast kanske lite för lugnt för min smak... Springer hellre omkring och har massor att göra, så att tiden går fort. Men det blir nog bra!
Å det bästa av allt är att snälla gulliga Annie från min klass ska ha Tiger nån dag i veckan, om allt går som det ska på onsdag när hon ska prova ha honom första gången. Det är guld värt att slippa ha ångest över att han får vara ensam så många timmar om dagen fyra ggr i veckan. Superskönt!

Idag är sista dagen jag får äta godis... Eller socker över huvudtaget. Så ikväll ska det svullas :-) Imorgon börjar mitt nya liv med bara LCHF-kost. Provade det för ca ett år sedan i två veckor, klarade inte längre än så, sockerberoende som jag är. Men jag hoppas verkligen att det ska gå vägen denna gång... Även hoppas jag att jag blir lite trevligare mot mina nära och kära, trots abstinensen... Tur att jag har en förstående pojkvän iallafall, som vill stötta mig i det här :-) Men jag känner mig otroligt taggad, mina nya sambokilon ska bort!!


Nu har min Darling kommit hem från jobbet, så nu ska jag vara lite trevlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar