fredag 2 september 2011

Höst!

Imorse när jag klev upp och skulle gå med Tiger, kl sex på morgonen, så var det sex grader ute... Det var ju knappt så att kofta och höstjacka höll mig varm då.. Riktigt ruggigt.
Men jag tycker verkligen om hösten.
Man kan ta långpromenader utan att storkna av värmeslag. Man kan gå i skogen och inte behöva oroa sig för spindlar, ormar, stora rödmyror och andra äckliga små djur. Man kan tända ljus och mysa ner sig soffan på kvällarna utan att det spritter i kroppen och det börjar massa skoj på tv:n. Myspys! Och ej att glömma, efter hösten kommer vintern och sen blir det mars :-))
Idag går jag in i fjärde månaden, nu känns det som man kommer någonvart iallafall :)
Syrran är i v 18 och ska på ultraljud på onsdag, spännande! Hon har fått en superfin liten kula på magen :-) Men då var ju hon så smal och smärt innan oxå. En annan kommer se ut som en vattenfylld kossa...
Desto mer att älska för Fredrik :-))

Annars då... Har slutat på Boendestöd nu, på schema iallafall. Är fortfarande inskriven som vikarie.. Tills det inte går att gömma magen längre iallafall.
Så därför löste det sig så bra med stattjobbet istället, här kan jag jobba så länge jag orkar. Har ju fått en halvtid, nattetid. Tio nätter i månaden plus en helg, så det blir ungefär 70%. Det som oxå är bra är att efter ett halvår så har jag en fast tjänst här. Jätteskönt att veta att jag har ett jobb att komma tillbaka till efter mammaledighet.
Även om jag nu utbildat mig till nånting helt annat så passar detta bra just nu.
Men fråga mig igen efter nästa vecka när jag jobbat fem nätter, haha!




Min lilla prydnadskatt :-))

Hoppas ni får en trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Ja de är så himla mysigt med hösten :) å då kan man mysa å kolla på film å tända ljus! Ist för att måsta ut i solen!! ;) fast ja gillar den med!

    SvaraRadera
  2. Ja precis, man kan ju det! Solen längtar man till när det är vinter... Men man hinner liksom "tröttna" på den :-)

    SvaraRadera