tisdag 20 september 2011

Sitter på jobbet och äter kvällsfika nu.. Tjugo över tolv :-) Men jag måste, annars blir jag så hungrig på natten..
Jag var nyss och kissade och hinner bara sätta mig så är jag kissnödig igen! Jag blir tokig på detta kissande!! Å värre blir det tydligen.. Då kan jag lika gärna flytta in sängen på toan, känns det som!

Ja, vad händer då... Inte mycket! Har varit billös i flera veckor, så jag är ganska beroende av vad Fredrik gör och får mest hänga på honom.. Nu gör ju inte det så väldigt mycket, men självklart är det drygt att inte ha egen bil. Nu har även Fredrik sin bil på lagning, så nu har vi ingen :-) Men som tur är så har jag ju de bästa svärföräldrarna som ställer upp hela tiden.. Skjussar och lånar ut bilar.. Tina har hämtat mig i Saltvik och skjussat mig till jobbet två kvällar nu och sedan går Fredrik hem till dom på morgonen och lånar deras bil hem.. Så de åker buss och cyklar till sina jobb.. Ja, helt amazing är dom!
Men!.. Imorgon är nog min bil klar, hoppas hoppas!!! Har inte kört min ford på flera månader och den är saknad! :-)
Å med de orden håller väl alla volvoraggare i den här stan och dör, haha!!
Sicken tur att jag är från Söderhamn och inte lika bilkåt som Hudikborna. Jag är glad att jag har en bil, som JAG har köpt :-)

Magen då, den växer och växer! Hela vägen runt, som min syster säger :-) Hela jag blir tjockare men ingen riktig bäbismage ännu.. Men snart så, kommer den.. Lär ju komma en dag då jag ångrar att jag längtat efter en bäbismage oxå, förstår jag :-)
Känns fortfarande helt sjukt att JAG ska bli mamma.. Svårt att ta in det liksom.. Men jag längtar som aldrig förr :-) Å jag har ju hittat den perfekta pappan! Utan tvekan! Känner direkt att min väntan inte varit förgäves.
Idag är det en månad till ultraljudet.. Det pirrar lite i magen bara jag tänker på det :-) Kommer att bli så verkligt när man ser att det är en bäbis där inne och att få veta könet!! Fredrik är helt säker nu på att det är en tjej.. Först trodde han kille, men han har ändrat sig. Själv har jag ingen aning faktiskt.. Men en liten kille kanske... Nä, jag vet inte! Återstår att se :-)

Efter inatt är jag ledig i två dagar, hemskt skönt schema har jag. Jobbar två nätter, ledig två och jobbar tre.. Varannan vecka, perfekt! Dessutom är det helt otroligt att jag orkar hålla mig vaken, men det funkar! Tack vare appen air video kanske :-) Jag har ju en del dötid här, så nu har jag tagit hem och börjat titta på Andra avenyn som alla pratade om förrut. Jag är helt fast, även om jag tycker det händer alldeles för mycket.. Man blir liksom lite galen när man tittar på det :-) Första säsongen består av över 100 avsnitt, trodde det var nåt fel när jag såg det, men icke. Jag har att göra iallafall.

Imorgon ska jag ut och plocka svamp med Fredriks mamma Tina, premiärtur för mig. Ska bli härligt med lite skogsluft så här på hösten. Å Tiger får springa runt lös, det gillar han :-) Vi får hoppas att björnarna håller sig borta imorgon!

Nä, sov så gott hörrni!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar