tisdag 26 april 2011

Tisdagmorgon....

Imorse vaknade jag halvsex av att Fredrik höll på att stöka runt, sedan kunde jag inte somna om... Tog hem Big Brother avsnittet sen igår och la mig och kollade på det. När jag ligger där i godan ro så har jag ju liksom datorn på Fredriks plats, så ser jag nåt svart bakom datorn röra sig, varpå jag flyger upp såklart! Å där är en STOR SVART spindel, I SÄNGEN! Jag svimmade nästan av rädsla :-) Stod som paralyserad och visste inte vad jag skulle ta mig till i säkert fem minuter... Sen hämtade jag en bok och stod ungefär fem minuter till innan jag vågade kasta boken på den. Men den sprang iväg, UNDER täcket!! Då tänkte jag först att jag skulle gå ner och strunta i det eller åka hemifrån helt enkelt... Men då hade jag ju inte vetat var den varit när jag kom hem igen.. Så.. jag hämtade Torsten och tänkte att HAN kunde ju leta den.. Men han visste ju inte riktigt vad han skulle leta efter, haha! Så jag kastade försiktigt runt täcket några gånger och till slut såg jag den igen, usch! Jag ryser när jag skriver nu... Iallafall så mosade jag den med boken och sen åt Torsten upp den :-) Bra med katter som äter spindlar, tycker jag! Sedan lyckades jag trots allt somna om en sväng, I SÄNGEN faktiskt :-) Men jag låg och sneglade åt alla håll innan jag kunde slappna av riktigt.. Men för livet har jag nog fått nu.
Sen upptäckte jag även att mitt visakort är spårlöst borta, jag har alltså förmodligen tappat det på krogen i lördags, hur jag nu har lyckats med det... Har aldrig hänt mig förr, men man blir kanske lite flokigare när man är över 30 :-)
Ska in till banken nu och kolla att det finns pengar kvar, bara att hålla tummarna...
Ja, det var min morgon de..
Hörs sen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar