fredag 8 april 2011

En aning irreterad...

Känner mig lite bitterfitta just nu... Stör mig fruktansvärt på människor som inte tar hand om sina djur eller sina barn... Hur svårt kan det vara att ta ansvar för något man själv "dragit" på sig???????? Vuxna människor som inte förstår bättre och tycker att sina egna behov går före allt annat... INTE OKEJ!!
Alla människor lever sina liv preciiiis som de vill, naturligtvis! Så länge man bara har sig själv att ta hand om, så kan man göra vad som helst.. Men så fort man tar sig an ett ansvar över ett oskyldigt barn eller djur som inte kan klara sig själv så kan man inte vara så egoistisk. Tror man att man kan det så är det nåt som inte stämmer!! I huvudet!!
Usch, jag blir så arg och ledsen när jag tänker på hemska människor som plågar och misshandlar sina djur eller som skiter i sina barn... Hur är det möjligt liksom?? Jo, det är klart att det finns ju människor som helt saknar empati och samvete, men då kan man ju undra varför en sån människa skaffar sig en hund, t.ex.
Nä, de borde straffas!!!

Jaja, nu har jag spytt ur mig lite om det, skönt :-)

Idag var jag in och fikade med ett jä-la gäng på 24:a, det var Bea, Frida, Elin, Fredrik Jansson, Samuel, Mackan och två till tjejer. Min Fredrik höll på och mecka med sin gamla volvo, så han släppte jag av i Iggesund.
Sedan jobbade jag mitt första pass på praktikplatsen jag varit på nu i elva veckor, riktigt bra att få jobba lite. Dessutom trivs jag otroligt bra där. Så det gjorde inget att jag fick jobba på min enda lediga dag på två veckor. Jag har ju nyss haft semester, så ska inte klaga  :-)

Ja Angela, nu får du läsa det jag redan berättat för dig i telefonen, så jag vet inte om det är så kul att läsa... Men du fick ett blogginlägg iallafall ;-)

Tror jag ska krypa ner med min Hunk nu, vi hörs imorgon!
Kram och godnatt med er!

2 kommentarer:

  1. Klart jag tycker det är roligt att läsa ändå!
    Speciellt första delen av inlägget tyckte jag var bra!
    Alla djurägare borde vara som Torstens husse!
    Bara för att djuret inte kan uttrycka sig i tal, betyder det inte att det inte märks när ett djur mår dåligt,,,,

    SvaraRadera
  2. Ja det är fruktansvärt att se på när folk inte fattar att det är djurplågeri dom håller på med. Egentligen är det väl bara och anmälan dom, så dom förhoppningsvis blir av med djuren, det spelar ta'mefan ingen roll om de så är att man tagit på sig så litet som en skalbagge. Har du valt att skaffa t.ex en hund ja då får man leva därefter..
    Nu vet jag inte vilka de du syftar och tänker på men, de är alltid lika hemskt att se.
    Och även barn, stackars barn..
    Det finns alldeles för mycket dumhuven helt enkelt och de borde vara skottpengar på vissa.

    SvaraRadera