torsdag 14 april 2011

Grrr...

Alldeles nyss när jag och Tiger skulle ta en promenad så var grannens hund ute, i lina trodde jag, eftersom han kommit utflygandes från gården förr när vi kommit. Men då har han stannat precis innan han kommit fram till oss. Det gjorde han inte idag, han flög på Tiger och de tumlade runt bra länge innan matten till hunden kom och fick bort honom. Jag hörde Tiger gnälla där under och fick lite smått panik... Eller ganska mycket faktiskt. Nu är ju min egen hund ganska hetlevrad när det väl gäller men till med så att han försökte springa ifrån den andra hunden när tillfället kom... Den andra hunden är en stor schäfer.
När hon fick bort honom gick Tiger in mot gården igen, haltandes och med blod lite här och där... Jag tänkte direkt: japp, nu åker vi till veterinären! Men vi hittade inte nåt ställe på Tiger som blodet kunde komma ifrån och tassen ska jag avvakta lite med. Vi tog en promenad sen och det blev bättre, men han haltar lite fortfarande. Grejen var att när den andra hunden kom bort så gnällde Tiger när han gick bort från honom, därav trodde jag att faran var större än den var. han var nog i chock då, vilket inte är så konstigt.
Uscha, sånt där är det värsta jag vet.. Jag blir helt knäckt och börjar ju genast böla... Haha, hon måste triott jag var knäpp. Men jä-la hund!!!!!!
Hon sa att det aldrig skulle hända igen iallafall. Å det hoppas jag verkligen!!
Hon berättade sedan när vi kom tillbaka från promenaden att den andra hunden hade blött på nosen, så det var förmodligen därifrån blodet på Tigers päls kom ifrån... Å det kunde han ha, tycker jag!!! Illa sig på nosen alltså!!

Så ringer Fredrik och säger att han är på väg hem, de väntar på att nån ska komma med grejer för bilen hade gått sönder. De hann åka fem kilometer och sen gick den sönder igen... Så nu står de i Uppsala och väntar på att nån från Hudik ska åka ner och hämta dom. Det var den premiärgrillningen det! Å det är ju lite synd om dom dessutom, de har stått där i nån timme nu och kommer att få stå nån timme till... Inte i närheten av varken mat el toalett.
Men men, sånt som händer!

Annars har jag varit på CUL och gjort klart min rapport som nu är inskickad och så har jag suttit hos mormor i två timmar.
Städat lite sedan jag kom hem oxå... Väldigt effektiv sådär ja ;-)
Nu måste jag fixa nåt att äta för nu har golven torkat.

Vi höres!!!

2 kommentarer:

  1. Eftersom det inte blir någon grillning för er hakar du med på combaten då? ;)

    Stackars Tiger förresten :( pussa på honom från mig!

    SvaraRadera
  2. Men fyyy :( ja de är hemskt å man blir ju så himla rädd, men hoppas han är ok stakcars björnen <3

    SvaraRadera