fredag 15 april 2011

Fredag...

Ja, då sitter man på jobbet igen då, ännu en fredagkväll. Ska faktiskt bli skönt att jobba på Kristallen i sommar och inte tillbringa vareviga helg här. Nån helg blir det, men inte tre i månaden. Dessutom slutar kvällarna nio på Kristallen, då är ju kvällen ung när det är sommar.

Tiger mår bra idag, jätteskönt! Vi får hoppas att såren läker bra oxå så det inte blir nån infektion. Han fick en lång pencillinkur oxå, tre veckor. Veterinären sa att det var bra att jag åkte in så fort, mindre risk för infektion då. Jag hade ju åkt in ännu tidigare om jag bara hade upptäckt det.
Dessutom ringde veterinären i förmiddags och frågade hur det var med honom, mycket cred till distriktsveterinärena i Hudiksvall för det!! Hon sa att jag kunde ringa om jag undrade nåt.. Men hon märkte väl hur hispig och orolig jag var, så då ringde hon istället :-D
Bilder...


De ser små ut, men de är djupa.


Tröttis imorse.


Men blev piggare på promenaden.


Så var det med det, mammas lillfis!! :-)

Imorgon blir det premiärgrillning, det ska bli himla gott!
Å på söndag ska jag jobba på Kristallen 07-14 och sedan statt 15-23. Perfekt de, med lite jobb på Kristallen redan nu.

Har även varit till lilla mormor idag, Fredrik fick oxå följa :-)

Näe gott folk, back to work!

2 kommentarer:

  1. Men fy :( lilla tigern då... Hemskt när sånt där händer.. Jaa men dom är guld värda vi var dit med lexus knöl vi oxå hur trevlig som hellst så nu dissar ja smådjurs kan ja ju säga... Hon vart jätte glad när ja sa att ja tyckte dom va trevlig :) hon sa att de kanske va många som tänkte men inte många som sa de så de uppskatta hon :)

    SvaraRadera
  2. Ja usch, det är riktigt otäckt! Jaså, jag kanske skulle ha sagt det jag med då :-) Får göra det nästa gång :-)

    SvaraRadera