onsdag 13 april 2011

Pluggeri pluggera...

Tar en paus i rapportskrivningen och gör ett inlägg här :-) Snart klar iallafall, så himla skönt! Imorgon ska jag skicka in den, efter att jag lagt in innehållsförteckning och sidnummer.
Idag har jag varit och hälsat på min mormor som ligger på sjukhuset här uppe. Inget allvarligt, men hon är för svag i kroppen för att vara hemma och de ska ta lite prover och sånt. Så jag ska dit imorgon oxå, måste passa på när hon är i samma stad, blir ju aldrig att man åker dit när man väl är hemma i Söderhamn. Har lite dåligt samvete för det, så jag får ta igen lite nu när hon är nära.
Efter det var jag och träffade chefen ang schemat i sommar, det ser bra ut och jag kommer att få jobba mycket. På Kristallen, Spot och Boendestöd, det blir bra att få hoppa runt lite, tycker jag.
Kristallen är ett korttidsboende för psykiskt sjuka, så där är man inne och jobbar med klienterna. Boendestöd och Spot arbetar på samma sätt, de åker ut till klienterna och hjälper dem med t.ex handling, städning, promenad eller bara social samvaro. Jag var på Boendestöd i måndags och i tisdags, trivdes bra med det sättet att jobba så det blir bra att jag får lite av båda i sommar. Hon sa även att jag säkert behövdes efter sommaren oxå och det vore ju superbra såklart!
Sedan blev det en lunch med Bea på 24:a och lite spring på stan.
Hem sen och gick med Tiger och sedan dess har jag suttit och skrivit...

Längtar efter min Darling gör jag oxå... Jag brukar inte hinna längta så mycket nu för tiden... Kan vara skönt att få lite tid för sig själv ibland. Men jag tror det blev för lite tid med varann i helgen, så nu saknar jag honom mycket.
Längtar till påsk när jag är ledig hela helgen, ska bli skönt med flera dagars ledigt och med Fredrik på hemmaplan.

Jag tror, på tal om ingenting, att jag fått världens keligaste katt. Dessutom pratar han :-) Väldans söt är han, vår Torsten :-) Men han gillar inte att vara ute så mycket... Än!
Han var så rolig häromdagen.. Han var på väg in i lådan, så jag skyndade mig att dra ut honom och "kastade" ut honom... Öppnade dörren efter ca fem minuter och han springer fort in igen och direkt in på toaletten och till lådan... Jag får tag i honom igen och "kastar" återigen ut honom.. Väntar kanske en kvart den här gången innan jag släpper in honom.. Han springer fort in på toaletten igen och den här gången har jag tagit bort lådan, så han går runt runt där lådan brukar stå och ser lite olycklig ut.. Samma procedur igen och den här gången är han ute ca en timme, för då ville han helt plötsgt inte komma in när jag ropade, lite sur och vrång då, kanske :-) Men, när han kommer in efter en timme, springer han in på toaletten igen och in i lådan, som jag ställt tillbaka... Då hade han hållt sig länge, haha! Knäppkatt!!! Men han är hemskt go iallafall. Tage ser man ju knappt röken av den här årstiden.. Kommer in och äter och ibland sover en sväng, sen direkt ut igen.

Näe ni, nu måste jag skriva klart innan BB börjar, det var ju lite spännande igår så jag måste titta idag igen :-)

Ha en fortsatt trevlig kväll mina vänner. Kramen!

2 kommentarer:

  1. Tänkte på det kan du inte testa ställa ut kattlådan och "lura" honom på det sättet, och ta bort själva taket så han inte vänjer sig vid att sitta gömd när han gör sina behov =)
    Bara en tanke.. kanske är jättekonstigt. Haha

    SvaraRadera
  2. Ah, smart!!!! Det måste jag prova! :-D

    SvaraRadera