måndag 19 mars 2012

120311

Kom vår lilla drutt till världen, fyra dagar senare än beräknat. Världens sötaste lilla bäbis <3
En liten minifredrik blev det och han är helt perfekt. Men Ärlemarssidan tycker han är lik mig över ögonen, så vi kan ju hoppas han blir lite lik mig där iallafall... Men bara om han får Fredriks ögonfransar :-)

Tänker inte gå in så mycket på förlossningen, de flesta har ju hört historien :-) Jag fick värkar när vi satt i bilen ner till Söderhamn, så lägligt :-) Kvart i sju var hon då, vi kom in på BB kvart i tolv, jag började krysta kl fyra och han är född 04.32. Så en ganska snabb förlossning, men det är inget jag vill göra om! Jag hoppas jag inte glömmer bort den känslan för jag vill verkligen INTE göra om det...
Jag VISSTE att det skulle göra ont, skitont!! Men inte så ont... Uscha!!
Men lätt värt det såklart! Jag är glad att jag upplevt det, hade inte velat vara utan det, men jag tänker ändå inte göra om det.
Jag tycker alla borde få uppleva det, för hur det än var så var det en helt fantastiskt känsla när han väl var ute och låg på bröstet. Obeskrivligt!
Jag vill inte skrämma upp alla rädda gravida där ute nu, men jag är så glad att det är överstökat :-))

Så här har det varit full fart HELA veckan, från morgon till kväll har folk avlöst varandra. Vänner, min familj och Fredriks familj har alla varit här... Nästan iallafall... Ikväll kommer Bea hit, det är bra för nu är jag alldeles allena. Och imorgon kommer Emilia och Jennie hit med sina småfisar.

Hormonerna gjorde sig påminda igår och jag kunde inte sluta gråta när jag tänkte på att jag skulle vara ensam f.o.m idag, med ett så stort ansvar. Enda tills på torsdag!
Jag tror att det utlöstes av att mamma och syrran var här, när de skulle åka... De skulle åka hem och kan träffa varann hela tiden och jag skulle vara alldeles själv här.. Men idag känns det bättre :-))
Jag åker ner på onsdag och sover hos Malin då, tänkte jag.
Annars har jag inte varit så hormonstinn faktiskt... Lite stressad och lättirreterad har man väl varit, men det beror nog på annat också. Det är ju en omställning utan dess like.

Tycker det här kortet är så fint :-)

Å här har vi bästa mormorn <3

Finaste lilla killen <3

Å mina finaste killar <3


Nya soffan kom ju så lämpligt måndagen efter vi kommit hem. Vi åkte ju visserligen hem samma dag, på söndagen. Å måndagmorgon stod soffan här utanför :-) Snälla Hans kom och hjälpte Fredrik att bygga ihop den, tog med den gamla soffan hem till dom och även allt skräp, guld värt!
Så nu sitter jag i mitt coseycorner och myser hela kvällarna... Och dagarna :-)

Nu vaknar han snart, killen utan namn... Drutten heter han så länge... Men det lutar åt Ted, fast inte spikat. Vi är väldigt oense när det kommer till alla namn, så Ted är det enda vi har som vi tycker är gulligt och fint båda två. Men vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar