måndag 24 oktober 2011

Vilket hundliv!

Idag sov jag till tjugo över ett, vaknade av att jag höll på och kissa i sängen, som vanligt :-)) Gick upp och tog en tur med vovvarna, Siri är ju här med oss sedan i lördagsmorse.
Familjen är på BB med lilla Noah som inte får tillräckligt med mat i sig, stackars lillkillen!! Men de får nog åka hem imorgon... Usch vad jobbigt det måste vara! Man vet ju liksom inget, hur det ska vara och så...

Sedan åkte jag hem till Hanna m. familj. Drack några koppar kaffe (högst tre, för de som tänkte på det :-) ) Satt där och surrade i ca tre och en halv timme, träsmak i rumpen hade jag nästan när jag åkte därifrån :-)
När jag kom hem stod Fredrik och Fredrik (Andersson) och lastade in ved, MASSA VED! De är och hämtar ett till lass nu, så himla skönt! Till och med så att vi har så vi klarar oss hela vintern kanske...

Iallafall så säger Fredrik att jag inte behöver gå med hundarna, de hade tydligen varit ute när de kom hem för bara en liten stund sen.. Så antingen så måste alltså Siri el Torsten ha öppnat dörren :-) Vem vet hur länge de varit ute.. Kan ha varit allt från tre timmar till några minuter. Tiger hade stått uppe vid vägen när de kom. Tack och lov att inget hänt iallafall.. Jag oroar mig inte så mycket för vägar och sånt, ingen E4:a här direkt. Men andra hanhundar!! Han har ju redan rykt ihop rejält med en av grannhundarna, visserligen var det den andra hunden som flög på Tiger, men han vill väl kanske ge igen :-) Iallafall så gick jag ut och hjälpte grabbarna lite så hundarna fick vara ute lite till, lösa. Sen har jag städat och har nu satt mig i soffan med tända ljus, som vanligt :-) Grabbarna kommer nog snart med nästa lass OCH med mat till mig :-))

Sen ska vi kolla på Baksmällan 2, om jag orkar hålla mig vaken...

Hoppas ni har en trevlig kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar