söndag 23 oktober 2011

Hormoner, kan de bara förvinna!!

Jag är verkligen redan görless på alla dessa hormoner som angriper min kropp och min hjärna!! Jag tycker verkligen jättesynd om mig själv när något går emot mig... Eller inte blir som jag tänkt mig...
Sedan tycker jag att det är orättvist att jag är ensam med att vara gravid! För killarna fortsätter ju livet som vanligt. De behåller sin kropp, de kan gå ut och roa sig, åka bort etc. etc. Så det är ju väldigt enkelt för dom att vara helt oförstående och inte fatta varför man är bitter och irreterad :-))
Fredrik tycker att jag skyller vissa grejer på graviditeten, sånt som är ganska logiskt till och med... Känner att jag blir hemskt irreterad då..
Jag skulle vilja se en kille gravid ja, så de får se hur det är! De skulle ju gnälla 24/7!
Jag får väl hoppas att jag blir fri från hemska foglossningar och sånt sen, annars tror han väl att det är nåt jag hittar på oxå :-)) Nåt jag skyller på för att slippa städa och gå med Tiger t.ex. Sånt som bara jag gör nu... Till och med när jag jobbar och han är ledig så städar JAG och fixar allt hemma... Nä, jag är inge bitter, haha!
Okej.. han hjälper till ibland faktiskt.. Fast sällan :-))
Min käre mor ska komma upp och hjälpa mig storstäda nån dag iallafall, ska bli skönt. Hon ska även få äran att tvätta fönstrena, jag har ju några stycken :-) Vi ska även fixa gardiner och nytt tyg till stolarna.
Min mamma är den bästa, alltid! <3

Min mage börjar bli hård nu.. Skum känsla! Å jag känner redan nu att jag vill bli smaaaal... INTE stor som ett hus! :-)) Men snart är det kanske dags för en första magbild.. Har inte knäppt ett enda kort än.
Jag kanske får ta och lägga upp nån snart och få slut på tjatet :-))

Jobbar sista natten nu på en vecka, vilket betyder att jag är ledig fyra dagar.
Jobbar i helgen igen, men dagar.  Skönt!
Jag får så ont i huvudet när jag jobbar nätter, antar att det beror på för lite sömn.. Jag har så himla svårt för att sova på dagarna, jag är ju så rastlös och gillar inte att "missa" saker. Men jag börjar vänja mig lite.

Näe.. Nu ska jag gå och göra nå krea på detta ställe.. Vi hörs!!
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar