söndag 8 april 2012

Påsk!

Idag fyller Ted fyra veckor gammal... Känns som att han funnits längre än så. I torsdags var vi till BVC och vägde och mätte, han har på dessa fyra veckor gått upp ett kilo och är fortfarande 55cm lång. Stora killen :-)

Idag har vi varit på 40-års kalas hos Gittan, god mat, gott fika och massa släktingar. Som det ska vara.
Vi åkte därifrån vid fyra, Ted somnade i bilen hem och sover fortfarande (klockan är nu 21.52 :-) Dags att väcka honom snart och ge honom mat... Han är gärna vaken på dagarna och sover sen på kvällen och på natten, tur det iallafall! Inte alltid, men ofta... När han inte är övertrött och grinar hela kvällen :-)

När vi kom hem från Krille och Gittan gick jag en promenad med Tiger. Hade lite dåligt samvete över att han fått varit hemma medan vi var och kalasade så vi gick skogspromenaden som går längs vattnet där han kan springa lös. Då hände det jag länge varit rädd för, han gick ut en bit på isen som såklart gick sönder och han ramlade i och kom sen inte upp... Jag fick såklart PANIK!
Ringer Fredrik när jag inser att det verkligen är kört, Tiger försöker och försöker komma upp men han orkar liksom inte... Å jag vågar inte gå ut på isen.
Fredrik får ta bilen till där stigen börjar, med en sovandes Ted dessutom, och komma och hjälpa till. Medan vi väntade på honom i ca fem tio minuter ( kändes som MYCKET längre) så började Tiger gnälla mer och mer.. Han var säkert kall men mest frustrerad över att han inte kom någonstans. Å det var så hemskt att bara stå där och inte kunna hjälpa honom...
Fredrik dundrade direkt ut och drog upp honom, men han hamnade ju i vattnet själv också.. Isen var för tunn. Som tur var var det bara upp till benen, men han blev ju kall såklart. Så snabbt till bilen sen och hem och värma både Fredrik och hund.
Usch, det var inge kul! Inge mer lösa skogspromenader medan det är is kvar!

Igår var vi och fikade en sväng på stan med Hanna, Eddie och Hannas mamma. På kvällen kom Simone och Fredrik och åt tacos med oss, vårt nya lördagsnöje nu :-))
Så ikväll har vi ätit rester, älskar tacos!!

Men nu läre jag diska innan lillmonstret vaknar... Eller innan jag väcker upp honom :-)
Ha det så bra och sov gott!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar