söndag 15 april 2012

Familjen.

Idag har varit en riktig slappardag. Började givetvis med en promenad med Jonna och lilla Mejja. Sedan blev det frukost och samtidigt kollade vi klart på filmen vi började på igårkväll.
På em kom Mamma, Syster och lilla Wille och fikade... Som vanligt blev mamma lite rastlös och började städa och sånt. En dålig ovana hon har när hon kommer hem till mig eller Malin :-)) Fast en bra sådan... Ibland :) Idag var det bra!

Fredrik åkte iväg och köpte vita hissgardiner till alla sju fönster här nere, blev jättefint. Solen lyser rakt in här från morgon till kväll, inte så mysigt alla gånger och Ted gillar det absolut inte. Så vi har haft påslakan hängandes för några av fönstrena, så att man kan sitta i soffan utan att ha solen på sig.
Det har verkligen sett ut som det bor en tattarfamilj här :-))
Men nu är det fint! Skönt!

Igårkväll blev vi bjudna på tacos hemma hos Simone och Fredrik, det är ju SÅ gott!! Så det är ett väldigt bra lördagsnöje vi börjat med :-)
När vi kom hem tittade vi på två avsnitt av New girl och började även se en film medans Ted fick mat.
Så vi kom inte i säng förrän halvtvå... Kan inte minnas när jag sist la mig så sent :-) Ted sov till nio imorse, så det var ju skönt!

Nu har Fredrik åkt iväg och jobbat och det är ju så tråkigt... Men jag kommer nog inte att vara helt sysslolös.. Så jag klarar mig :-) Imorgon ska jag gå till Jonna och hänga där en stund, så det blir en dag i Saltvik då iallafall.
Skulle behöva baka en massa tills jag fyller år också, vet inte när jag ska ha tid med det bara. Ted kan ju dra till med en tre timmars sovning ibland, men man vet bara inte när... Det kan lika gärna bli tjugo minuter.. Så jag läre väl dra en chansning nån dag och hoppas på det bästa :-))

Nu ska jag ta och väcka lillfisen, ge honom mat och hoppa i säng!
Sov gott!



- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar