torsdag 18 augusti 2011

Bäbis!

Ja, nu när vi gått ut med det så måste jag väl blogga lite om det oxå :-)
Jag går alltså in i vecka 12 nu på lördag, om två dagar... Hade ju tänkt vänta tills jag gick in i v 13 innan vi berättade för "allmänheten", men jag anar att ryktena började gå i både Söderhamn och i Hudik, så lika bra att skriva ut det... Så man iallafall får berätta själv :-)
Som vi själv har beräknat det så kommer bäbisen den 10:de mars, men det kan ju såklart ändras. Så tråkigt att det är så långt tills det är dags för ultraljud.. Väntan är ju inte min starka sida :-)

Vi ska även, om vi får, kolla vad det är för kön.. Det var vi överens om direkt att vi ville göra, så det var ju bra. Tills dess får det vara en "han", det känns som att det är en han nämligen :-) Å jag har bara en massa killnamn i huvudet... Man kan ju inte vänta med att fundera ut namn, inte ens i v 5 när vi fick veta... Jag är ju tjej och det är mitt första liksom :-)) Fast vi är allt annat än överens när vi kommer till namnen... Så där måste jag köra lite bearbetning :-)

Mitt mående då, so far! Jag mår illa om jag inte får äta med 2-3 timmars mellanrum... Och då ska ni veta att det inte är nå nyttiga saker som jag stoppar i mig :-) Inte godis, mindre godis nu än innan faktiskt... Men mackor, flingor och mjölk och sånt där skit. Inte bra! Men jag tänker att det får vara som det är, det går ju över efter de första veckorna, illamåendet... Sägs det :-) Sedan har ju Herr Jansson lovat att bli min personliga tränare när bäbisen har kommit, det lär då behövas. Han ska få mig fit på tre månader, sa han senast idag. Fast.. med blod, svett och tårar som insats då förstås :-)
Jag har inte spytt något iallafall, ännu. 

Dagen innan jag gjorde testet var vi ut på krogen. Jag drack inte så mycket, men blev ändå väldigt påverkad på så lite, tyckte jag. Däremot så rökte jag desto mer, mer än nånsin känns det som :-) Iallafall så morgnen efter när jag var ute och gick med Tiger så började jag fundera hur det var med min mens egentligen.. Trodde jag skulle ha den fredagen innan, alltså att jag var sen två dagar då.. Men ju mer jag räknade och donade så kom jag på att det var ju fredagen veckan INNAN jag skulle haft den. Messade Fredrik direkt att vi måsta åka in till stan och köpa gravtest, vilket vi gjorde och så var det positivt.
Jätteskum känsla :-) Jag har ju liksom inte varit så supersugen el superstressad att skaffa barn (trots min ålder ;-) ), Fredrik har ju varit mer sugen än vad jag har varit (trots sin ålder :-) ) Men den känslan jag fick när det var positivt sa mig direkt att jag visst var jättesugen, eller blev det då iallafall! Hade ett leende på läpparna hela dagen.. Medan Fredrik som sagt så länge att han ville ha barn blev helt tyst, haha! Killar behöver lite mer tid att vänja sig, tror jag.. Eller på ett annat sätt iallafall.

Och roligast av allt, nästan, är ju att systeryster ska ha bäbis bara EN MÅNAD före mig :-)) Å Angela ska ha fyra och en halv månad före mig, wiiieeee!!! Kommer bli MÅNGA resor till Söderhamn på min mammaledighet :-D Där har ju alla mina vänner barn nästan, och många av dem har fått nyss eller ska ha.. Så himla skoj!

Gud, jag bara skriver å skriver :-))
Jag avslutar med att skriva, att nu är det ju bara att hoppas att allt går bra! När man har gått ut med det tidigare än tänkt.. Hur det än är så kan man aldrig vara säker, hur långt gången man än är, tyvärr!
Så håll tummarna ;-)
Nu ska jag och Tiger på promenad!



4 kommentarer:

  1. Puss på dig bästa vän! Älskar dig å är så HIMLA HIMLA glad att det här händer dig! Och oss båda, nästan samtidigt!! <3
    Kramar/Angie Pangie

    SvaraRadera
  2. Ja, glad är bara förnamnet :-D Helt otroligt kul är det!!! Älskar dig med, vett du ;-)) Lycka till med allt imorgon nu!! Hör av dig efteråt! Puss!!!! <3

    SvaraRadera
  3. Det är fantastiskt Lotta! Och det där med träningen: Börja redan nu! Det behövs när kroppen får mer vikt att bära på och din tyngdpunkt blir förskjuten framåt. Svanken är särskilt bra att träna. Du kommer att få en lättare graviditet och lättare att komma tillbaka efteråt:) STOR PUSS!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag tänkte ju börja gymma lite nu... Med lite lätta tyngder och så. Just för att underlätta lite under graviditeten och EFTER :-)) Kommer ha en massa tid över nu när jag ska börja jobba nätter på Statt, nu jobbar jag så mycket. Puss tillbaks!!!!! ;-))

    SvaraRadera