tisdag 10 juli 2012

Tjo!

Idag har vi varit och vägt och mätt lilltjockisen vår, han har gått upp nästan ett kilo på en månad :-) Väger nu 7620 och är 67,5 lång. Så han har vuxit tre cm sen sist också. Efter det blev det en kaffe med Jansson innan vi åkte hemåt.
Ted sov i två timmar och jag slöade i soffan... Eller jag letade och ringde på lägenheter faktiskt... Bara i Söderhamn :-) Finns två som jag vill titta på än så länge. Jag är så himla kluven inför den här flytten... Jag vill jättegärna bo "hemma" medans jag är mammaledig för det finns så många fler där hemma som också är mammalediga som vi kan umgås med. Men samtidigt kommer jag sakna att bo här och de vännerna jag har här... Struligt :-) Hudik är ju också en "roligare" stad att bo i, mer levande än Döderhamn :-) Men nu är det ju inte vad staden har att erbjuda som vi är ute efter,.. utan vännerna och familjen.
Men det är ju inte för alltid och vi kommer ju ränna i Hudik ändå. Det är ju tur att våra familjer bara bor fem mil ifrån varann.. :-))

Sedan kom Fredriks mormor och morfar hit. Morfarn skulle fixa lite med min bil och så ville de träffa Ted. Så jag passade på att ta en promenad med Tiger så jag slapp ta ut Ted i regnvädret nåt mer. De stannade nån timme och sen somnade Ted som en stock när de åkt, ganska trött!
Men nu är han vaken igen och äter :-)

Imorgon ska vi träffa mammagruppen på Waynes, ska bli mysigt!
Sedan kommer Teds farmor och farfar som varit i stugan i nästan två veckor och hälsar på oss. Fredrik kommer hem sent, en dag tidigare än vanligt, så vi kan åka till Sthlm på torsdag när vi vaknat. Kul med en liten semestertripp :-))

Nu har han ätit och han vill INTE sova... Så vi hörs då! :-)



- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar