torsdag 12 juli 2012

Stockholm

Snart åker vi iväg på vår lilla minisemestertripp till stora staden. Vi ska bo två nätter på Amaranten, myspys! Imorgon blir det shopping och god mat på nåt ställe med Fredriks kompis och hans tjej. Eventuellt att Carla kommer och gör oss sällskap nån gång under dagen också.

Jag hade planerat så bra hur vi skulle göra för att bilfärden skulle bli bäst för Ted, som inte är överförtjust i att åka bil i vaket tillstånd. Men inte helt oväntat går det INTE att planera nåt med småbarn.. Inget som håller iallafall..
Han skulle ta sin förmiddagslur i bilen var det tänkt, med stopp hos mamma i Söderhamn där han skulle äta och vara vaken en stund så han ville sova igen sen, hade varit perfa! Men han blev trött igen redan halvtio och sover alltså nu...
Fredrik är och lämnar och släpper Tiger, handlar mat och tankar och han har varit borta sen strax efter åtta... I alltså snart tre timmar... Så man kan inte planera nåt när det är ett manligt kön med heller!!!

Igår hade vi mammaträff på Waynes. Tur det är ganska stort där för vi var ett gäng, sex stycken närmare bestämt och alla med varsin vagn :-)) Trevligt hade vi! Tycker VÄLDIGT mycket om alla i min mammagrupp!!!
Fanny dök upp som gubben i lådan och tog en kaffe med oss också :-)
Sedan kom Tina och Hans hit. Tina lagade lasagne och jag passade på att ta en promenad med Tiger.
Tina satt och pratade med Ted och han var helnöjd och helt plötsligt så kom det ett skratt, ett riktigt.. Han har liksom glatt skrikit till innan, men inte just skrattat..
Så himla sött!!! :-D

På lördag ska Ted sova hos farmor och farfar, då ska vi på bröllopsfest. Min moster gifte sig i maj och de ska ha festen på lördag, jätteskoj ska det bli!
Innan vi åker dit ska vi titta på två lägenheter, i Söderhamn :-)) Två treor.. Tur att Fredrik är med och tittar för jag kommer nog inte kunna bestämma vilken av dem, de ligger på två helt olika ställen och det finns för och nackdelar med båda ställena. Den ena har jag sett men inte den andra, så det kan ju vara så att jag blir helt kär i den och vill ha den... Eller tvärtom! Det lär märkas.

Nä, nu ska jag göra ett sista ryck så jag är helt klar!
Hörs då!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar