måndag 9 juli 2012

Dagen...

Idag tänkte jag ha en hemmadag, mysigt när det regnar.
Men så ringde Anna (Hansson) och sa att hon var på väg till Hudik, för att hämta Jennifer. De skulle även ta en kaffe på stan, så jag å Ted brassade in till stan och mötte upp dom på 24:a.
Satt där en stund och åkte sedan vidare hem till Jansson, han själv, jag, Anna, Jennifer och Adrian. Så då blev det mullespel, sjukt längesen och det är ju så roligt!!!
Vi fick även tacos och nöjd blev ju jag såklart! ;-)




Jennifer lekte med Ted medans vi spelade, hon är så duktig :-)

Var hemma strax före sju. Gick med Tiger först och sedan var det dags för ett bad för Ted. Brukar ALLTID bada honom i köket, men eftersom han börjat sprattla så mycket så ställde jag baljan i badrummet nu istället.
Medans jag badade honom kokade jag en nappflaska så länge och när jag kommer in i köket sen så ser jag att det ryker som bara den från spisen.. Jag hade även lyckats sätta på en annan platta oxå (hur jag nu lyckats med de eftersom man läre trycka ett tag för att den ska sättas på) och naturligvis har jag hushållsrullen på preciiiis den plattan jag råkat satt på. På en sån där shabbyshicträgrej ni vet, med ett hjärta på.. Så papper och trä alltså, det rykte fint och hade jag inte kommit tidigare hade det brunnit fint också..
Hur tankspridd får man bli?? Finns det hjälp för sånt?? :-D
Hade jag badat honom i köket, som jag brukat, så hade jag ju sett det.. Knäppt!








Imorgon ska lilldrutten vägas och mätas, det ska bli spännande. Det var en månad sen sist, då vägde han 6740, tror jag. Jag tippar på att han väger runt 7500 nu. Lilltjöckisen ;-)
Han är så jä-la go så jag vill äta upp honom ungefär 45 gånger om dagen! Innan man fick barn sa alla att kärleken bara växer för varje dag som går, jaja tänkte man.. Men nu vet jag att det är så! Sjukt att fastän jag är med honom hela tiden, varje dag, oftast.. Så längtar jag efter honom om han sover länge eller om jag är ifrån honom en liten stund.
Samtidigt är det självklart jätteskönt med egentid, så att jag hinner göra annat också. Även om jag känner så så kommer jag inte bli en sådan hönsmamma som absolut inte kan vara ifrån honom nån gång ibland, jag behöver få vara bara "Lotta" ibland också. Och Ted mår inte dåligt av att vara med Pappa, farmor & farfar eller mormor heller. Men alla tänker olika och alla får göra det som känns rätt och bäst för dom!!! Såklart! :-)

Nu ska jag diska, jeeej!
Natti natti! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar