fredag 11 maj 2012

Stughäng!

Hallob!!

Nu var det längesen jag skrev nåt här... Har haft fullt upp el bara inte känt för att skriva helt enkelt.
Så vad har hänt då..

Jo, det här med att vara mamma.. Måste vi ju börja med :-))
Första veckan, är man liksom lite euforisk och även lite "borta", man fattar inte riktigt. Dessutom hade vi så himla mycket folk hemma då. (Det ska vara jag och inte man! )
Andra veckan var nästan lika, fast då var jag själv med honom.
Sedan var det lite jobbigt allting, tyckte jag. Det var jobbigt att vara ensam, allt blev stressigt eftersom han inte var så nöjd med sitta/ligga själv en längre stund, jag visste inte vad han ville när han var ledsen och sånt där. Förmodligen väldigt vanligt. Det är ju en stor omställning, från att bara ha sig själv till att hela tiden tänka på den här lilla människan och hans bästa, hela tiden.
Sen, när han var runt sex veckor, så började jag landa i det här och sedan dess känns det bara bättre och bättre..
Jag vet oftast vad han vill när han är ledsen, han är inte ledsen så ofta längre stunder och han är mer nöjd med att sitta själv en stund då och då. Så jag kan duscha, äta och städa :-))
Så det jag ville komma fram till med det här är att livet som mamma bara blir bättre och bättre.. Och med det sagt menar jag inte att det nånsin har varit DÅLIGT... Utan bara en stor omställning helt enkelt. Som jag nu har vant mig vid.
Ja, ni fattar nog ;-)

I förrgår kom även Teds lilla kusin till världen, efter en låååång väntan och massa meck. Men nu äntligen är hon här, Alicia. Hur sockersöt som helst :-)
Så kul med alla kusiner, helt perfekt eftersom Ted inte ska få några syskon... Som jag känner nu iallafall :-))
Jag kan skaffa massa bäbisar, men de växer ju faktiskt upp också..
Får lite ångest ibland för att tiden går så fort.. Hela tiden känner jag att NU är han perfekt, haha!
Fast det blir ju roligare hela tiden när han blir mer MED, flinar och jollrar och sånt.
Älskar den här bilden på honom :-)





Den här helgen tillbringar vi på en ö ute i Söderhamns fina skärgård. Malins Robert har stuga här och de undrade om jag, Ted och Tiger ville följa med hit i helgen eftersom att Fredrik är borta och jobbar i hundra år... Eller två och en halv vecka iallafall. Så det ville vi såklart! Jättemysigt här ute. Nu hoppas vi på lite sol imorgon bara.. Inte regn iallafall!
På torsdag kommer Fredrik hem igen, äntligen! Nu längtar vi massor efter honom!!



Annars då.. Vi umgås mycket med Jonna och hennes lilla Mejja på dagarna, dricker kaffe, pratar strunt och äter gott fikabröd :-))
Jag fikar med Bea på stan.
Jag har haft finfrämmande av Angela och Annica en kväll och Emilia, Linda och Matilda en annan. De sistnämnda dök som en överraskning en dag bara, hur kul som helst!! Jag var visserligen inte hemma, men de fick snällt vänta i nästan två timmar ;-)) Det var det säkert värt! ;-)
Jag ränner fortfarande i Söderhamn i tid och otid och träffar min familj och mina vänner där. Viktigt de ju!
Å Ted måste träffa den sidan av familjen ofta också, så han känner igen dom.
Vi har alltid varit väldigt nära i min familj och av nån anledning så blir det ännu mera när man får barn själv...

Nä, nu läre jag sova!
Hoppas min lilla skrutt vill sova länge imorgon... Jag har ju haft turen många nätter nu när han inte vaknat förrän vid sex sju, då har han alltså inte ätit sedan nio tio kvällen innan. Ganska skönt att när han inte ens är två månader redan sover hela nätter, inte alltid, men oftast. Sedan somnar han om till ca nio tio. Jätteskönt!
Men jag är lika trött ändå ja :-)

Gonatt!!

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar