fredag 29 juli 2011

Söderhamn, Arbetsintervju och allt möjligt!

Jag har så mycket att skriva men jag vet inte vad jag ska skriva... Eller vad jag KAN skriva... Mycket tankar som snurrar i mitt huvud nu.
Iallafall så åkte jag ner till Söderhamn i tisdags, slutade tidigare så jag var nere till halvett. Fikade med Annica och Angela på Waynes, packat med folk på stan. 22000 mer människor i lilla Söderhamn, det märks :-)) På kvällen var jag med Angela och Niklas m.fl och debuterade för denna sommar på Albertina, så gott så det är helt sjukt! Pepparlaxen då såklart! Och sedan blev det hårfärgning och övernattning hos Fanny.
På onsdagsmorgonen, efter frukost och morgonmys med Fanny och barnen, så åkte jag vidare ner mot Heby, Uppsala för en arbetsintervju. Ett behandlingshem för killar. Jättemysigt stället mitt ute på landet. Det gick bra, ska ner igen och provjobba ett dygn. De hade fått in över 50 ansökningar och det var redan några som hade provjobbat, så det känns ju bra att man gick till andra gallringen liksom :-))
Det som oxå är så bra med det stället är att man jobbar 2,5 dygn och sedan är man ledig 5 och det räknas som en heltid. Perfekt tycker jag! Men såklart, ändå lite struligt när man har hund de ggr det blir på veckorna när Fredrik är borta. Men jag ska testa provjobba iallafall så får jag se sen...

Var med om en annan lite konstig sak i veckan, som gjorde mig ganska besviken... Och väldigt förvånad faktiskt. Var tvungen att ringa Angela (såklart :) ) och fråga om jag hade överreagerat, men det tyckte hon absolut inte...
Inget att lägga nån mer energi på nu, men bra att jag vet hur det ligger till iallafall.

Igår kom Fredrik hem från jobb, som vanligt på torsdagar =)) Men det som är mindre vanligt var att han hade shoppat, en massa!!! Kläder till sig själv och eftersom han inte vågade köpa kläder till mig... Varför vet jag egentligen inte =) Men så hade han istället köpt lite shabby chicgrejer, å det var ju inte helt fel det heller :-)) Jag kanske lägger ut kort på hans fynd sen, så får ni se ;-)
Sedan åkte vi ut till deras stuga vid Dellen och åt kvällsfika med Mormorn, Morforn, Morbror Krille och de små, Astrid och Alexander. Riktigt mysigt där ute. Vi åker kanske ut även ikväll och stannar hela helgen eftersom jag är ledig imorgon och på söndag. Och därmed struntar i Hudikkalaset. Känner inget sug alls faktiskt.

Nä, nu får det vara nog! Hörs sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar