tisdag 12 juli 2011

Muffinsbak i massor!

Idag efter jobbet gick jag en prommis med hundarna (Varja är här sen i söndags) och sedan satte jag igång med bakning på full nivå! Imorgon ska jag ha en Mary Kayklass här hemma, så jag måste ju ha lite smaskens att bjuda på då såklart. Det blev muffins i olika slag! Med jordgubbar och glasyr, med nutella och med banan... Och så även chokladbollar eftersom det är världens gottaste och ett måste :-D

Sen har jag städat och städat... Känns som att jag inte gör annat än dammsugar, tvättar och diskar!!!!  Och inte blir det mindre av att ha en extra stor hund här hemma, dammsugar väl ca tre ggr om dagen. Inte ens någon idè att ta undan dammsugaren... Vilket man ändå borde göra när Varja är här eftersom hon är onaturligt rädd för den... Fast blir man skrämd med en dammsugare när man redan är rädd för den så blir det ju såklart inte bättre.

På tal om hundar så fick jag höra om en hund i Söderhamn nu ikväll... Matte och Husse har rest bort och det är någon liten tonåring som kommer dit och går ut med den ca tio minuter tre ggr om dagen... Utöver det är den ensam, HELA DAGARNA OCH NÄTTERNA!!! Jag blir galen på sånt där!!!!
Den som jag fick höra det av bor granne med dem och hör hunden yla hela tiden, inte undra på när den är ensam! En hund ska INTE vara ensam ens en hel dag!!!!! Jobbar man på dagarna så är man hemma med hunden sen eller så tar man med den om man åker/går nånstans på kvällen... Annars ska man INTE ha hund!!!!!! Hur jä-la svårt kan det vara liksom!?!?!??
På ett sätt är jag väldigt glad över att jag inte är en känslokall egoistiskt människa som struntar i mina djur eller inte bryr sig när djur far illa, men samtidigt är det jobbigt att jag hela tiden går och tänker på djur som JAG VET inte har det bra... Å det blir så jobbigt när jag inte kan få det ur huvudet liksom...
Men iallafall, hunden i Söderhamn vet polisen om eftersom den rymt två ggr, hoppat ut från fönstret på andra våningen, sjukt!! Men de kan inte göra nånting. Det är även anmält till Länstyrelsen, som inte heller verkar göra så mycket. Men om det är flera som ringer om samma "fall" så måste de kolla upp det... Därför ska även jag ringa och anmäla det imorgon. Han har varit ensam i minst fem dagar än så länge... Som de VET iallafall, kan ju vara längre.. Gaaaaahh!!!
Ja, då har jag fått bittra ur mig om det där oxå, skönt!

På torsdag är jag ledig och då ska det bli sooool!!!! Längtar verkligen efter en ledig dag nu, efter en sovmorgon :-)

Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar